بابک گودرزی‌نژاد: از تابوها و «ناگفته‌های شهر شلوغ» گفتم/ بلیت فروشی درست انجام نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
جشنواره سینماحقیقت در آینه صبا- ۱۶

بابک گودرزی‌نژاد: از تابوها و «ناگفته‌های شهر شلوغ» گفتم/ بلیت فروشی درست انجام نشد

کارگردان مستند «ناگفته‌های شهر شلوغ» که در جشنواره سینماحقیقت حضور دارد درباره مضمون این فیلم توضیح داد.

بابک گودرزی‌نژاد طهران کارگردان مستند «ناگفته‌های شهر شلوغ» که در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره مضمون این فیلم توضیح داد: من راجع به یک تابو فیلم ساخته‌ام. راجع به روابط جنسی ناموفق یا ناتوانی جنسی که درباره آن در جامعه صحبت نمی‌شود و هدف من از ساخت این مستند در ابتدا عنوان کردن این موضوع بود و همچنین این مستند تنها طرح مساله است و باید بعدا در ابعاد گسترده‌تری این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و این کار در مستندهای بعدی من نیز بررسی می‌شود.

این کارگردان درباره ایده ساخت این مستند عنوان کرد: زمانی که روابط افراد را نظاره‌گر باشیم و شاهد سردی‌ها، دوری‌ها و درنهایت طلاق زوج‌ها باشیم متوجه خواهیم شد که عوامل متفاوتی باعث این اتفاقات شده اند اما این موضوعی نیست که افراد درباره آن با اطرافیان خود صحبت کنند و این مساله در جامعه نیز عنوان نمی‌شود. باید راجع به این موضوع صحبت کرد مانند زمانی که افراد ایدز یا HIV را تابو می‌دانستند و درباره آن صحبت نمی‌کردند اما الان آن را بیان می‌کنند تا بتوانند زندگی درستی داشته باشند.

این مستندساز با اشاره به اینکه برای ساخت این فیلم حمایت‌های زیادی شده است در پاسخ به این پرسش که آیا جهت‌گیری در این مستند نسبت به روحانیون شده است، توضیح داد: اصلا، هیچگونه جهت‌گیری در این مستند وجود نداشته و هدف ما نشان دادن این است که روحانیون در شفاف سازی این موضوع بسیار می‌توانند موثر عمل کنند و البته که فکر می‌کنم باید مطابق با نیازهای جامعه با مردم صحبت کنند زیرا الان سطح سواد جامعه بالا رفته و اینترنت بسیار در دسترس مردم است. این افراد تریبونی برای طرح این مسایل در اختیار دارند زیرا بخش گسترده‌ای از جامعه نسبت به روحانیون احترام و به صحبت‌های آنان گرایش دارند و مسایلی که در رسانه ملی مطرح می‌شود پشتوانه علمی نیز باید داشته باشند.

وی افزود: در این مستند افراد زیادی از جمله افرادی که در داروخانه‌ها مشغول به کار هستند، عطار، تراپیست روابط جنسی، مدرسان و مشاوران روانشناس و حتی معمار درباره این مساله صحبت می‌کنند و ما نظرات همه‌ این افراد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کارگردانی مستند «یادداشت‌های شهر شلوغ» در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بیان کرد: قطعا این جشنواره ظرفیت بهتر و با برنامه ریزی دقیق‌تر برگزار شدن را دارد.

بیشتر بخوانید

فرزاد خوشدست: جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» می‌آیند/ لزوم راه‌اندازی مدرسه سایکودرام

کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»

الناز دیبافر: «قیچی» از قصور پزشکی می‌گوید/ «سینماحقیقت» تنها راه رساندن صدایم بود

پناه‌برخدا رضایی: داوری علمی‌تر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند

امین قدمی: راوی زندگی خودم هستم/ جشنواره را به نقاط مختلف شهر ببریم

محسن اسلام‌زاده: مستند را سینمای تجربی نمی‌دانم/ مستندسازها آدم‌های عادی نیستند

خاطره حناچی: بخشی از حقیقت را بیان کردم/ قصه دختران خارج شده از شبهِ خانواده

کامران جاهدی: جشنواره متعلق به همه مستندسازهاست/ نقصان در ترکیب تیم داوری‌

محمدباقر شاهین: «جمیله» از مشکلات جنگ می‌گوید/ سینماحقیقت ویترین سینمای ایران

وحید صداقت: زوایای پنهان فیلم فرهادی آشکار می‌شود/ حذف ازدحام با بلیت‌فروشی

علی شهابی‌نژاد: گرایش جشنواره به فیلم‌های مرکز گسترش است/ توانایی‌های یک معلول

علیرضا منصوری: «سینما چهار باغ» از زبان یک آپاراتچی/ «سینماحقیقت» بدون سانسور

حسن نوری: رویای کنسرت محقق شد/ «تارهای ممنوعه» از ایران تا افغانستان

مهرداد زاهدیان: چرخه مستندسازی در ایران ناقص است/ «زمستان است» در لاله‌زار

تورج کلانتری: هنوز قواعد «دموکراسی» را نمی‌دانیم/ اما و اگرهای بلیت‌فروشی

کارگردان مستند «گنجینه دفاع» درباره بلیت فروشی در جشنواره امسال توضیح داد: بلیت فروشی اصلا به شکل درستی جلو نرفت و همچنین سایت بلیت فروشی از ۱۲ یا ۲۴ ساعت پیش از سانس ها شروع به فروش بلیت‌ها می‌کرد و اطلاع رسانی درستی نیز در این باره نشد.

وی افزود: همچنین فیلم‌هایی که کار اول کارگردان‌ها بودند در سانس‌های اول و دوم خیلی دیده نمی‌شد و ای کاش کارهای کارگردانان نامی و با سابقه که مخاطب بیشتری دارند درکنار این فیلم‌ها قرار می‌گرفت تا تمامی مستندها دیده شوند و به این شکل جشنواره نیز از رونق بیشتری برخوردار می‌شد.

این مستندساز در پایان درباره کار‌های آینده خود عنوان کرد: احتمالا موضوع «ناگفته‌های شهر شلوغ» را در زمینه‌های دیگر ادامه خواهم داد و الان درحال حاضر به تحقیق و پژوهش در این موضوع مشغول هستم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است