تلاش یک نفر برای خرید گوشی سوژه «آیفن» است/ «هاجرو» در راه جشنواره‌های خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۲
افشین اخلاقی در گفتگو با صبا:

تلاش یک نفر برای خرید گوشی سوژه «آیفن» است/ «هاجرو» در راه جشنواره‌های خارجی

یک نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه درباره پخش بین الملل فیلم کوتاهش «هاجرو» توضیح داد و جزییاتی از مراحل پیش تولید فیلم کوتاه «آیفن» مطرح کرد.

افشین اخلاقی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه و عضو کانون کارگردانان فیلم کوتاه ایران ایسفا در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: همزمان با طی شدن مراحل ساخت فیلم کوتاه جدید من مراحل پخش بین الملل فیلم کوتاه «هاجرو» که در بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت نیز انجام می شود.

او افزود: از آنجا که حضور در جشنواره های بین المللی معتبر جهان بزرگترین اولویت پخش بین الملل فیلم کوتاه «هاجرو» است این کار را با وسواس و دقت عمل زیاد پیش می بریم.

کارگردان فیلم کوتاه «پیربانو» اظهارکرد: در حال حاضر مراحل پیش تولید فیلم کوتاه «آیفن» که نویسندگی و کارگردانی اش را برعهده دارم در حال سپری شدن است و از آنجا که هر فیلمنامه ای می نویسم چندین بار بازنویسی می شود تا به متن نهایی برسم همچنان بازنویسی متن ادامه دارد.

کارگردان فیلم کوتاه «طعم سلفی» اعلام کرد: «آیفن» داستان زندگی فن پیج یک بازیگر معروف در اینستاگرام است که قصد دارد گوشی همراه برند آیفون بخرد.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: در این اثر به آیفون اشاره می شود زیرا بسیاری از مخاطبان در ذهن شان با این برند برای خود جایگاه متفاوتی تعریف کرده اند.

کارگردان فیلم کوتاه «هاجرو» ادامه داد: علاوه بر تاکید روی جستجوی جایگاه و شان اجتماعی به واسطه استفاده از یک برند خاص در این اثر بر تنهایی و مشکلات نسل جوان نیز تاکید خواهد شد.

عضو کانون کارگردانان فیلم کوتاه ایران بیان کرد: بسیاری از آدم ها در جامعه سعی دارند تا با وابستگی به ابزار و برندهای خاص وسایلی مثل گوشی، ماشین و… جایگاه خود را ارتقا دهند و مورد توجه قرار بگیرند و متاسفانه در جوامعی که تضاد طبقاتی زیاد است موضوع وابستگی به ابزار و کم شدن شان انسانی بیشتر دیده می شود.

او اعلام کرد: ایده اصلی فیلم کوتاه «آیفن» براساس واقعیت است و این واقعیت مرا ترغیب کرد تا برای ساخت فیلم کوتاهی درباره آن اقدام کنم.

کارگردان فیلم کوتاه «به چشم خواهری» اظهارکرد: موضوع فیلم کوتاه «آیفن» را با انجمن سینمای جوانان ایران مطرح کردم که به دلیل به روز بودن سوژه استقبال خوبی از آن شد و امیدوارم برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فیلمبرداری کار آغاز شود.

افشین اخلاقی در پایان گفت: فیلم کوتاه «آیفن» پیش درآمدی بر ساخت اولین فیلم سینمایی بلندم خواهد بود که اگر شرایط به خوبی پیش برود تولیدش را از اواسط سال جاری آغاز خواهم کرد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است