زندگی روزمره زنى که با یک هیولاى رام‌شده و زخمى زندگى مى‌کند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳

زندگی روزمره زنى که با یک هیولاى رام‌شده و زخمى زندگى مى‌کند!

«ماهی بزرگ» عنوان نمایشگاه انفرادی عکس مرتضی نیک‌نهاد است که از جمعه ۴ تیر تا پنجشنبه ۳۱ تیر در گالری راه ابریشم برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، «ماهی بزرگ» عنوان نمایشگاه انفرادی عکس مرتضی نیک‌نهاد است که از جمعه ۴ تیر تا پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ به صورت مجازی در گالری راه ابریشم در عرصه نمایش است.

مرتضی نیک‌نهاد در بیانیه این نمایشگاه عکس نوشته است: «در یکى از شب‌هاى میانى دهه‌ هفتاد مادرم خوابى دید که سرآغاز فصلى دشوار از زندگى‌مان بود، او دچار بیمارى مبهمى شد که ریشه‌اش بر اساس آنچه پزشکان مى‌گفتند ضایعات روحىِ باقى مانده از وقایع گذشته بود.

بیش از یک دهه از آن شب گذشت تا مادر پرده از خوابى برداشت که تا پیش از آن پنهانش کرده بود، او از جاندار مجهول‌الهویه و رُعْب‌آورى سخن مى‌گفت که در خوابش به‌سرعت بزرگ شده بود، به‌گونه‌اى که او در وضعیتى برزخ‌گونه تلاش مى‌کند از خواب برخیزد.

مادر در این سال‌ها تنها یک‌بار راضى شده درباره آن شب حرف بزند و هربار در مقابل پرسش‌هاى احتمالى از روایت آن شب پرهیز مى‌کند، هیولایى که على‌رغم  خواستش همچنان با او بوده است.

مجموعه ماهى بزرگ برداشت ذهنى‌ست از بیست سال زندگى و مشاهدات من از روزمره زنى که با یک هیولاى رام‌شده و زخمى زندگى مى‌کند.»

همچنین پژند سلیمانی نویسنده در یاداشتی که تحت عنوان «دگردیسی هیولای درون» در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، درباره نمایشگاه «ماهی بزرگ» آورده است: نمایشگاه آنلاین «ماهی بزرگ» مجموعه عکس‌های مرتضی نیک‌نهاد است. ابتدای نمایشگاه داستانی می‌خوانیم بسیار مهم است. عصاره تصاویر و خیال‌ و جان عکس‌ها از همین داستان نشات گرفته. داستان از حیوانی حرف می‌زند که همراه بیماری مادر در خانه‌شان هست می‌شود، رشد می‌کند و می‌ماند. یا به گواه عکس‌ها می‌میرد و دست و پاگیر اعضای خانواده می‌شود. هر کدام از عکس‌ها، فضا و رنگی را از دل خیال بیرون می‌کشد و نشان‌مان می‌دهد.

آشنا و ملموس است، اینطور نیست؟!

درست مثل امروز و این روزهای ما که همه به هیولای کوچکی خو گرفته‌ایم. موجودی ناشناخته‌ای که زیر گوشمان متولد شد، رشد کرد و پاگرفت. پاقدم این تولد، دگردیسی تک‌تک‌مان در خلوتی‌ست که برای خودمان ساخته‌ایم. تبدیل شدن موجودی دیگر. انگار بیشتر خودمان را و هیولای درون‌مان را در هزارتوهای ذهن‌مان کشف کرده‌ایم. بیشتر خودمان را شناخته‌ایم و تخیلات‌مان بیشتر بهمان نزدیک شده‌اند. عکس‌های مرتضی نیک‌نهاد، مرور این روزهاست. این روزهای یکی دیگر، درخانه‌ای دیگر. این روزهای خیالی که بوی زهم ماهی می‌دهند و هنوز هیچی نشده، رنگ گذشته به خودشان گرفته‌اند.»

علاقمندان می‌توانند برای دیدن عکس‌های این مجموعه به سایت گالری راه ابریشم به نشانی www.silkroadartgallery.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000