«میوه درخت سرمستی» متاثر از حضور سیاست در برهه‌ای از تاریخ کلمبیا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
به زودی در نشر ققنوس؛

«میوه درخت سرمستی» متاثر از حضور سیاست در برهه‌ای از تاریخ کلمبیا

رمان «میوه درخت سرمستی» نوشته اینگرید روخاس کونترراس با ترجمه سحر قدیمی برگرفته از واقع تاریخی و سیاسی کلمبیا به زودی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «میوه درخت سرمستی» نوشته اینگرید روخاس کونترراس با ترجمه سحر قدیمی رمانی برگرفته از وقایع سیاسی و تاریخی کلمبیا در قالب داستانی عاطفی است که به زودی از سوی گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ می‌رسد.

نویسنده این کتاب در یادداشتی در انتهای کتاب نوشته است: «میوه درخت سرمستی رمانی ملهم از تجربیات شخصی است. آدم‌ربایی واقعیت زندگی خیلی از کلمبیایی‌ها بود تا سال ۲۰۰۵ که به تدریج کمتر شد. اگر خودشان هم ربوده نمی‌شدند، ربوده شده‌ای می‌شناختند: دوستی، عضوی از خانواده، کسی در محل کار.

زمانی دختری مثل پترونا در خانه کودکی‌ام در بوگوتا به عنوان خدمتکار زندگی می‌کرد. مثل پترونا او را هم مجبور کردند در ربودن من و خواهرم همدستی کند و او هم مثل پترونا، با این که چاره دیگری نداشت، به این کار تن نداد. در تمام این سال‌ها به او فکر کرده‌ام، و همزمان به همه زنانی که در چنین موقعیت‌های گریزناپذیری در کلمبیا قرار گرفتند.

پدر من هم ربوده شد. روزی را که به اسارت درآمد، طولانی‌ترین شب و روز زندگی‌اش توصیف کرد. آن مدت را در تاریکی گذراند، زندانی در سرپناهی که ناشیانه سرهم شده بود. روز بعد او را به دیدن سرکرده چریک‌ها بردند و بعد شانس آورد – سرکرده چریک‌ها یکی از دوستان دوره کودکی‌اش بود. سرکرده، خوشحال از دیدن پدرم، محکم به پشتش کوبید و مثل تمام دوستانی که سال‌ها از هم بی‌خبر بوده‌اند، از کار و بار و حال و اوضاع خانواده‌اش پرسید – در تمام آن مدت دست‌های پدرم همچنان بسته بود. آزادش کردند. یکی از عموهایم شانس نیاورد. شش ماه اسیر بود.

این داستان را زمانی می‌نویسم که فارک، بزرگترین گروه چریکی کلمبیا، از بین رفته و اعضای سابقش در حال بازگشت به زندگی معمولی‌اند.»

پشت جلد این کتاب از اینگرید روخاس کونترراس نقل شده است: «در نوشتن این رمان، من متاثر از حضور سیاست در زندگی کودکان بوده‌ام. عموزاده‌هایم را به یاد می‌آورم که از هر زن و مرد اونیفرم‌پوشی می‌ترسیدند – حتی از ماموران پلیس- چون توانایی تشخیص آن‌همه گروه مسلح در کشور را نداشتند. نزد همه ما، پابلو اسکوبار بزرگ‌تر از زندگی بود.

داستان این رمان تخیلی است، اما جزئیات تاریخی و رخدادهای سیاسی واقعی‌اند: ترور گالان، خشکسالی، تعقیب پابلو اسکوبار، دعایش، و آخرین مصاحبه‌اش. این وقایع تاریخی بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ به ترتیب ذکر شده، اما زمان در چهارچوب زمان‌بندی عاطفی کتاب فشرده شده.»

رمان «میوه درخت سرمستی» نوشته اینگرید روخاس کونترراس با ترجمه سحر قدیمی در نوبت چاپ اول با قیمت ۷۵ هزار تومان از سوی گروه انتشاراتی ققنوس روانه بازار کتاب شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000