مقبره پوریای ولی صاحب مجسمه شد/ ساخت ۳ مجسمه برای میادین تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۷
جعفر نجیبی در گفتگو با صبا:

مقبره پوریای ولی صاحب مجسمه شد/ ساخت ۳ مجسمه برای میادین تهران

جعفر نجیبی از ساخت مجسمه های خیام، شمس تبریزی و نظامی گنجوی برای میادین و خیابان های این مشاهیر در تهران خبر داد.

جعفر نجیبی هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره آثاری که در دست ساخت دارد، گفت: در روزهای شیوع کرونا، مشغول انجام کارهای عقب افتاده و تکمیل پروژه های مجسمه سازی ام بودم و در حال حاضر هم پرتره هایی را با موضوع موسیقی آذربایجان کار می کنم و به صورت سمبلیک پرتره هایی را از اهالی موسیقی آذربایجان می سازم.

این هنرمند همچنین از ساخت مجسمه پوریای ولی برای نصب بر مقبره پوریای ولی در شهر خوی خبر داد و افزود: این مجسمه را تحویل شهرداری خوی داده ام و قرار بود روی مقبره پوریای ولی در این شهر نصب شود.

وی همچنین یادآور شد: مجسمه دیگری از پوریای ولی در میدانی به همین نام در شهر خوی نصب شده است که این اثر کار من نیست و به اشتباه در خبرها اسم من را به عنوان سازنده این مجسمه آورده بودند که به صورت تلفنی در این زمینه به شهرداری خوی اعتراض کردم.

این هنرمند مجسمه ساز همچنین از ساخت پیکره سه تن از مشاهیر ایران خبر داد و گفت: ساخت پیکره سه تن از مشاهیر ایران را که قبلا اتود زده بودم، در دست ساخت دارم که شامل خیام، شمس تبریزی و نظامی گنجوی است. این آثار را به دنبال فراخوانی که سازمان زیباسازی شهر تهران پیش از نوروز اعلام کرده بود، اتود زده ام که مجسمه خیام به صورت تمام قد و در مرحله پایانی کار است و مجسمه های شمس تبریزی و نظامی گنجوی را هم به صورت نیم تنه کار می کنم و هنوز در مرحله مقدماتی و ماکت است.

به گفته وی، مجسمه خیام، شمس تبریزی و نظامی گنجوی برای نصب در میادین یا خیابان هایی به نام این مشاهیر است.

این استاد مجسمه سازی درباره متریال نهایی ساخت این آثار توضیح داد: با توجه به بودجه ای که سازمان زیباسازی تهران دارد، در نهایت این آثار با برنز، فایبرگلاس یا سنگ ساخته می شود.

نجیبی از برگزاری نمایشگاهی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: اسفندماه سال قبل قرار بود نمایشگاهی از آثار هنرمندان مجسمه ساز انجمن هنرهای تجسمی استان تهران را در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار کنیم که به دلیل کرونا لغو شد و اکنون تصمیم داریم این نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: هفته آینده فراخوانی را برای عکاسی از این آثار اعلام می کنیم و از میان آثار ارسالی حدود ۲۵ اثر را با موضوع «صلح» و «دریچه ای برای نسل آینده» به انتخاب کمیته مجسمه سازی این انجمن در فضای مجازی به نمایش خواهیم گذاشت.

عکس کنار خبر تزیینی است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000