جشنواره عمار بسته ویژه فیلم معرفی کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲
به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد؛

جشنواره عمار بسته ویژه فیلم معرفی کرد

جشنواره عمار به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، بسته ویژه فیلم شامل 16 اثر معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از عمار فیلم، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بسته ویژه‌ای شامل ۱۶ اثر را برای تماشای خانوادگی در این روزها معرفی کرد.

مستند ۹۵ دقیقه‌ای «روایت رهبری» به کارگردانی مهدی نقویان اولین اثر از بسته پیشنهادی جشنواره عمار برای تماشا است. این مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی بکر و دیده‌نشده‌ای، ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب را روایت می‌کند.

مستند ۵۷ دقیقه‌ای «ولایت فقیه در دو روایت» به کارگردانی حسین فرقدان، دیگر اثر این مجموعه فیلم است که به موضوع نظرات مختلف درباره مسئله ولایت فقیه می‌پردازد. این مستند، راوی لحظه‌هایی از زندگی مراجع و کارشناسان مختلف می‌شود، لحظه‌هایی که با ولایت فقیه گره خورده‌اند.

مستند ۱۴ دقیقه‌ای «عبد صالح خدا؛ امام خمینی»، به کارگردانی احمد عبدالرحیمی، اثر بعدی جشنواره عمار به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است. این مستند بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب تدوین شده و برخی از مطالب آن، تاکنون سابقه نشر نداشته‌اند.

مستند ۱۹ دقیقه‌ای «اسلام در برابر اسلام» به کارگردانی محمد صمصامی، دیگر اثر این بسته ویژه تماشای خانوادگی است. در این مستند، با تکیه بر دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره)، تفاوت‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی بررسی و به تبیین رویکرد ایشان در جایگزینی دوگانه «اسلام ناب ـ اسلام آمریکایی» به جای دوگانه «شیعه ـ سنی» پرداخته می‌شود.

مستند ۱۵ دقیقه‌ای «خاطرات پرواز» به کارگردانی الهام مدرسی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا تینای تهرانی، اثر بعدی این مجموعه فیلم، گزارشی اجمالی از رحلت امام خمینی (ره) و اتفاقات تشییع پیکر مطهر ایشان را به تصویر کشیده است.

مستند ۸ قسمتی «خامنئی» به کارگردانی ایمن زغیب دیگر اثر بسته پیشنهادی جشنواره عمار برای تماشای خانوادگی است، این مجموعه مستند که هر قسمت آن ۷۴ دقیقه زمان دارد، توسط گروه مستندسازی تلویزیون المنار ساخته شده است و به سیر زندگی مقام معظم رهبری از بدو تولد در سال ١٣١٨ تا انتصاب ایشان به رهبری در سال ١٣۶٨ می‌پردازد.

مستند ۳۳ دقیقه‌ای «شاگرد امام» از مجموعه مستند «کوچه‌های خورشید» به کارگردانی محمدحجت احمدی‌زر، اثر بعدی این بسته ویژه تماشای خانوادگی است. در این مجموعه، وقایع انقلاب که مربوط به سال‌های قبل یا بعد از آن است، بررسی می‌شود. این قسمت، روایت یاران و نزدیکان رهبر معظم انقلاب از دوران مبارزاتی ایشان است.

مستند ۴۳ دقیقه‌ای «عیسی خمینی» به کارگردانی محسن سلیمانی اثر دیگری از بسته پیشنهادی جشنواره عمار برای تماشای خانوادگی است. این فیلم، روایتگر داستان زندگی حاج «عیسی جعفری» خادم روزهای حیات امام خمینی (ره) و ارتباط او با رهبر انقلاب اسلامی است.

در این مجموعه آثار در کنار مستندهای ذکر شده، پویانمایی‌های «سلامی برای روح‌الله» به کارگردانی بهروز خندان‌دل، «خاطرات و مخاطرات» به کارگردانی میثم حسینی، «هنر امام» به کارگردانی سعید خلیلی و «رفتار امام با بچه‌ها» به کارگردانی نوروز عباسی به همراه نماهنگ‌های «ولایت و عاشقی» و «برخیزید» برای تماشای خانوادگی درنظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت، تماشا و اکران این فیلم‌ها می‌توانند به سامانه اکران مردمی جشنواره عمار به نشانی Ekran.AmmarFilm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است