چرا وزارت ارشاد تکلیف قانونی خود در قبال هنرمندان در بحران کرونا را عملیاتی نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
نماینده مجلس در گفتگو با صبا:

چرا وزارت ارشاد تکلیف قانونی خود در قبال هنرمندان در بحران کرونا را عملیاتی نمی‌کند

نصرالله پژمانفر تاکید کرد مسئولان وزارت ارشاد و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تکلیف قانونی خود برای حمایت از کرونازدگی تئاتری ها عملیاتی کنند.

نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا درباره وضعیت نابسامان تئاتر به ویژه تماشاخانه های بخش خصوصی و اقداماتی با هدف برون رفت از بحران مادی و معنوی این بخش، گفت: این قشر هم مانند اقشاری که آسیب دیدند و ممکن است سطوح متفاوتی داشته باشد، درگیر مشکلات و آسیب هایی شده اند و البته به لحاظ مالی این خسارت جدی بوده است به ویژه اینکه در حوزه فرهنگ سقف منابع درآمدی کمی دارند.

او افزود: در این راستا در ستاد حوادث غیرمترقبه و کرونا اختیاراتی برای تامین منابع مالی پیش بینی شده است که باید به آن ورود پیدا کنند از سویی متولی این موضوع هم وزارت ارشاد است.

این‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مجلس دوره دهم عنوان کرد: حتی به شخصه برای اصحاب هنر خراسان فهرستی تهیه کردیم و به وزارت ارشاد فرستادیم تا اینکه نسبت به این عزیزان حمایتی داشته باشند اما این حمایت صورت نگرفت.

او ادامه داد: من فکر می کنم مناسب باشد با مسئولان وزارت ارشاد و ستاد ملی مبارزه با کرونا مصاحبه ای داشته باشید چون با توجه به تکلیف قانونی که دارند سوال پیش می آید چرا این مورد قانونی را عملیاتی و اجرایی نمی کنند.

پژمانفر در پاسخ به این که آیا به تازگی در کمیسیون فرهنگی مجلس صحبت هایی درباره این موضوع انجام شده یا نه، بیان کرد: در حال حاضر که زمان انتقال مجلس بوده و فرصتی نبوده است اما به طور قطع دوباره پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

تماشاخانه‌های خصوصی با پول دو اتومبیل آقازاده‌ها نجات می‌یابند/ تعیین تکلیف تا فردا

پردیس تئاتر شهرزاد ماهانه ۴۰۰ میلیون هزینه بدون درآمد دارد/ نیرویی را تعدیل نکرده‌ایم

دولت در بحران کرونا حمایتی از هنرمندان نکرد/ نه تدبیر دیدیم نه امید داشتیم

انتقاد میکائیل شهرستانی از بی‌عملی مسئولان در کرونا/ منتظرند زیر تابوتمان را بگیرند

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است