انتشار مجموعه ۱۰ جلدی «شعر ما» برای نوجوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵

انتشار مجموعه ۱۰ جلدی «شعر ما» برای نوجوانان

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است مجموعه‌ای 10 جلدی با عنوان «شعر ما» را برای قشر نوجوان به چاپ برساند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه‌ ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران پیشکسوت به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب می‌شود.

فاطمه سالاروند به عنوان دبیر این مجموعه گفت: ایده‌ مجموعه «شعر ما» در پاییز سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت برای نوجوانان منتشر شود.

وی افزود: از همان ابتدا قرار بر چاپ ۱۰ گزیده مستقل از ۱۰ شاعر بود. برای انتخاب شاعران، با در نظر گرفتن گوناگونی سلیقه و علاقه‌های مخاطبان، علاوه بر تنوع قالب‌ها (کلاسیک، نیمایی، سپید و…) تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری را در نظر داشتیم و به همین منظور نام‌های متنوعی در این مجموعه به چشم‌ می‌خورد که در این میان می‌توان به شمس لنگرودی تا محمدحسین مهدوی (م. موید) و محمدعلی بهمنی و… اشاره کرد.

دبیر مجموعه‌ «شعر ما» در توضیح شیوه‌ گردآوری این آثار بیان کرد: برای انتخاب شعرها با بسیاری از دوستان شاعر گفت‌وگو کردیم و در مواردی هم فقط به خواندن کتاب‌های چاپ شده بسنده نکردیم و برای یافتن برخی شعرهای پراکنده، مجله‌های مختلف و صفحه‌های مجازی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برخی از این دوستان، لطف کردند و تعدادی شعرهای چاپ نشده را نیز در اختیار ما قرار دادند.

این شاعر ادامه داد: مهم‌ترین اصل در انتخاب شعرها، توجه به سن و سال و حس و حال مخاطب نوجوان بود. پس با در نظر داشتن نیازها و گرایش‌ها و درک و فهم متفاوت نوجوان امروز و در عین حال جلب توجه او به تماشای ابعاد دیگری از زندگی، کشف‌های جدید و تجربه‌های تازه و… به این انتخاب‌ها رسیدیم.

وی در پایان تاکید کرد: از این ۱۰ مجموعه پنج دفتر در مرحله پایانی چاپ و چهار دفتر در مرحله صفحه‌آرایی است.

بنا بر اعلام اداره‌ کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مجموعه در نیمه‌ اول سال ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است