ممنوعیت ساخت فیلم در انگلستان لغو می‌شود/ آغاز دوباره پروژه بتمن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
با انتشار دستورالعملی از سوی دولت؛

ممنوعیت ساخت فیلم در انگلستان لغو می‌شود/ آغاز دوباره پروژه بتمن

با صدور دستورالعملی 44 صفحه‌ای از سوی مقامات دولتی، پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی حاضر در انگلستان می‌توانند تا حدود 1 ماه دیگر کار خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، با اجازه دولت بریتانیا و به شرط رعایت قواعد منتشر شده از سوی سازمان‌های ناظر در کنترل بحران کرونا، تهیه‌کنندگان آثار بزرگ هالیوودی همچون «بتمن» و یا قسمت بعدی از مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» می‌توانند کار خود کم‌کم آغاز کنند.

دستورالعمل جدید منتشر شده راه را برای ادامه کار استودیوهای ساخت فیلم‌های سینمایی و یا آثار شاخص تلویزیونی که گاه هزینه تولید هر اپیزود از آن‌ها تا بالای یک میلیون پوند هم می‌رود، هموار کرده و آن‌ها می‌توانند با فرا رسیدن ماه جولای، کار خود را از سر بگیرند.

برآورد می‌شود که صدور مجوز ادامه کار پروژه‌هایی که مدت‌هاست به خاطر شیوع کرونا زمین‌گیر شده‌اند، به گرمی از سوی سینماداران، پخش‌کنندگان، شبکه‌های تلویزیونی و کمپانی‌های سرویس محتوای آنلاین مورد استقبال قرار گیرد.

این موضوع همچنین خبری مسرت‌بخش برای ده‌ها هزار فرد مستقل مشغول به کار در صنعت رسانه از کارگردانان و فیلمبرداران گرفته تا طراحان صحنه و گریم خواهد بود که در دوران همه‌گیری کرونا و وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، صلاحیتشان برای دریافت کمک‌های دولتی تایید نشده و برای گذران زندگی به مشکل برخورده‌اند.

دستورالعمل جدید منتشر شده از سوی کمیسیون فیلم بریتانیا شامل قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، تمرینات ایمنی و پایش وضعیت سلامتی است. از موارد وضع شده در این دستورالعمل که به امضای نهادهایی چون وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش و اداره سلامت عمومی انگلستان رسیده به برپایی سیستمی برای حفظ ایمنی و پایش وضعیت بهداشتی شخصی و محیطی اشاره شده است. صاحبان کار می‌بایست قبل از آغاز کار، موارد بهداشتی را به صورت آنلاین با اعضای تیم خود تمرین کنند و علایم فیزیکی آن‌ها می‌بایست روزانه چک شود.

در این دستورالعمل همچنین پیشنهاد شده است که اعضای تیم تولید با ماشین شخصی خود به محل فیلمبرداری بیایند و اعضای دخیل در صحنه به حداقل تعداد نفرات مورد نیاز تقلیل یابد. در مواردی که امکان جدایی افراد وجود ندارد، می‌بایست از گروه‌های ثابت استفاده شود و اعضای این تیم چه در داخل صحنه و چه در خارج از آن تنها با یکدیگر معاشرت نزدیک داشته باشند.

«بتمن» کمپانی برادران‌وارنر با بازی رابرت پتینسون و سومین قسمت از مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» از جمله پروژه‌هایی هستند که به سرعت کار خود در انگلستان را از سر خواهند گرفت. لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» دیزنی که در استودیو پاین‌وود تولید می‌شود و «ویچر»، سریال پرخرج و بزرگ نتفلیکس از دیگر پروژه‌های بزرگی هستند که در انگلستان ساخته می‌شوند.

کار تولید آثار سینمایی و تلویزیونی در انگلستان، از اوایل ماه مارچ – اواخر اسفند – متوقف شده است. این کشور با آمار ساخت ۳۰۰ اثر بزرگ سینمایی یا تلویزیونی با بودجه‌ای در حدود ۳٫۶ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۹، یکی از مهمترین لوکیشن‌های صنعت سرگرمی جهان به حساب می‌آید.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است