برخی با برپایی کنسرت آنلاین قصد کاسبی داشتند/ با تدریس آنلاین مخالفم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
هادی منتظری در گفتگو با صبا:

برخی با برپایی کنسرت آنلاین قصد کاسبی داشتند/ با تدریس آنلاین مخالفم

هادی منتظری از نقاط قوت و ضعف برگزاری کنسرت های آنلاین گفت.

هادی منتظری نوازنده پیشکسوت کمانچه در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کنسرت های آنلاین گفت: به نظر من برگزاری کنسرت های آنلاین در شرایط فعلی گزینه خوبی است یعنی بودن کنسرت های آنلاین بهتر از نبودن آن است فقط باید شرایطی فراهم شود تا مخاطبان بتوانند از این کنسرت ها استفاده کنند. به عنوان مثال مخاطبان واقعا از قطع و وصل شدن اینترنت ناراضی هستند پس باید فکری شود تا علاقه مندان به راحتی این کنسرت ها را ببینند. همچنین هنرمندی که به فکر مردم باشد اصلا مادیات برایش اهمیت ندارد و در شرایط بحرانی به فکر این است که مردم شاد شوند.

این نوازنده اضافه کرد: کیهان کلهر کنسرت آنلاین خود را رایگان برگزار کرد و این اقدام قابل قدردانی است زیرا از زمانیکه کرونا همه را خانه نشین کرده است خیلی ها به فکر سواستفاده هستند و فقط به جنبه مادی این موضوع فکر می کنند و به همین دلیل است که بسیاری از این کنسرت ها مورد توجه مردم قرار نمی گیرد. متاسفانه خیلی ها قصد کاسبی دارند و این کار اصلا پسندیده نیست زیرا هنر با روح انسان سر و کار دارد و ما نباید برای پول هنر را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه هنر می تواند جامعه رنج دیده ما را نجات دهد، بیان کرد: مردم نیاز دارند با هنر و هنرمندان در ارتباط باشند در نتیجه هنرمندان نباید از این موضوع سواستفاده کنند و باید با شیوه درست از هنر استفاده کنند تا سبب دلزدگی مردم نشوند.

این نوازنده پیشکسوت کمانچه درباره تدریس آنلاین بیان کرد: موسیقی ایرانی باید سینه به سینه یا به صورت شفاهی منتقل شود یعنی اینکه بهترین گزینه برای تدریس موسیقی، آموزش حضوری است. استاد و هنرجویان باید از نزدیک با هم در ارتباط باشند تا نتیجه کار با کیفیت باشد و از نظر حسی و عاطفی به نتیجه مطلوب برسیم. من با تدریس آنلاین مخالف هستم زیرا هنرجویان نمی توانند آن طور که باید و شاید از آموزش های استاد خود بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید

کنسرت‌های آنلاین با این وضع اینترنت فقط نارضایتی مردمی ایجاد می‌کند

سالار عقیلی برای محمدرضا شجریان خواند/ نقاط قوت و ضعف برپایی کنسرت آنلاین

کنسرت آنلاین جنبه تجاری دارد/ حمایت دولت از برخی افراد خاص است

وی در پایان گفت: کرونا به همه دنیا تلنگر وارد کرد و بشر را تا حدودی به خود آورد. متاسفانه بشر با خودش و طبیعت جنگ می کند، آسمان را آلوده می کند، جنگل ها را از بین می برد و… در نتیجه طبیعت هم دست به کار می شود و یک جایی از بشر انتقام می گیرد. ما باید بپذیریم که زور طبیعت از بشر بیشتر است و حواسمان را جمع کنیم تا کاری انجام ندهیم که به ضرر خودمان و طبیعت تمام شود. من معتقدم روزی می رسد که همه ما به دلیل کارهایی که انجام دادیم قربانی طبیعت می شویم پس بهتر است که به طبیعت احترام بگذاریم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است