روشی متفاوت برای آشنایی بچه ها با شخصیت‌های مهم جهان

به گزارش خبرنگار صبا، مجموعه ۱۰ جلدی آثار کریستیان ژولی بوآ با ترجمه سیدمهدی شجاعی و تصویرگری کریستیان هاینریش که از سوی واحد کودک انتشارات «چکه» منتشر شده، به چاپ دوم و سوم رسیده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
این مجموعه در قالب داستان های کوتاه مصور، کودکان را با شخصیت های علمی، ادبی و سیاسی آشنا می کند.
عناوین داستان های این مجموعه شامل  «نوک دراز عاشق می شود!»، «جوجه ای که می خواست فضانورد شود»، «ای وای خورشید را دزدیدند»، «روزی که قرار بود برادرم به دنیا بیاید»، «چه کسی جانشین موش قصه گو می شود؟»، « روباه ها با مرغ ها کاری ندارند»، «گربه سیاه بدشانسی نمی آورد!»، «مرغکی که می خواست دریا را ببیند»، « مرغ هایی که طلسم شدند» و «پشم های طلایی ام کو؟» می شود.
این داستان ها از سلسله کتاب های «مرغدانی پرماجرا» است که برای کودکان گروه سنی دبستان نوشته و به فارسی ترجمه شده است. در این کتاب ها ضمن روایت یک داستان تازه، با یک اشاره کوتاه، کودکان را با یکی از شخصیت های علمی، ادبی یا سیاسی آشنا می کنند.
برای مثال، کتاب «پشم های طلایی ام کو؟» درباره لویی چهاردهم یکی از پادشاهان کشور فرانسه است و در دیگر کتاب ها به شهسواران و شوالیه ها، کریستف کلمب کاشف آمریکا، گربه چکمه پوش، غول شاخدار، ازوپ داستان نویس یونانی، گالیله، هنسل و گرتل، آخرین تکشاخ و برادران مونگلفیه مخترعان بالن پرداخته شده است.
این مجموعه 10 جلدی با قیمت هر جلد 8500 تومان و با شمارگان 1300 نسخه به انتشار رسیده است.
فاطمه حامدی خواه