مرگ بازیگر فیلم‌های فلینی و هرتسوک بر اثر کرونا

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از داریو دِ آلامریا، دن ون هاوزن بازیگر آلمانی سینما که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، ورنر هرتسوک و ژان ژاک آنو را در کارنامه داشت، براثر کرونا در 75 سالگی از دنیا رفت.

ون هاوزن بنا به آنچه خودش در مصاحبه ای در سال 2016 اعلام کرده بود، بازیگری را در سال 1969 با یک وسترن اسپاگتی با بازی جولیانو جما آغاز کرد. او در خلال سال های 1969 تا 1974 در بیش از 20 وسترن ایتالیایی ساخته کارگردانانی چون سرجیو کوربوچی، سرجیو مارتینو و انزو کاسته‌لاری نقش آفرینی کرد.

این بازیگر آلمانی در دهه 70 در فیلم های مهم سینمای اروپا چون «کازانووای فلینی» ساخته فدریکو فلینی و «نوسفراتو، خون آشام» به کارگردانی ورنر هرتسوک بازی کرد. این فیلم ها بدون تردید مهم ترین دستاوردهای بازیگری ون هاوزن در دنیای بازیگری به شمار می آیند.

ون هاوزن که چهره ای بسیار خاص و منحصر به فرد داشت زمانی درباره نوع نقش هایی که به او پیشنهاد می شد، چنین گفته بود: من معتقدم مرا در فیلم ها بیشتر به خاطر چهره ام و نه به خاطر استعدادم انتخاب می کردند، فلینی و دیگر کارگردان ها مرا برای چهره ام به فیلم شان دعوت کردند.

از دیگر بازی های ون هاوزن در سینما و تلویزیون می توان به فیلم های «گرگ های دریا» با بازی گریگوری پک و دیوید نیون، «دشمن پشت دروازه ها» ساخته ژان ژاک آنو و همینطور سریال مشهور آلمانی «کاراگاه دریک» اشاره کرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/