نقش فرهنگسازی رسانه در ایران جدی گرفته نشده است/ «صبا» صداقت دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
جعفر دهقان در گفتگو با صبا:

نقش فرهنگسازی رسانه در ایران جدی گرفته نشده است/ «صبا» صداقت دارد

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون معتقدست در ایران به اندازه ظرفیت واقعی رسانه ها از آن بهره گرفته نمی شود.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا با پر اهمیت خواندن نقش رسانه ها در جریان سازی های اجتماعی گفت: شاید در گذشته رسانه ها تنها کارکرد خبررسانی داشتند، اما طی چند دهه اخیر با فراگیر شدن شبکه های ماهواره ای و در ادامه آن فضای مجازی، دیگر رسانه تنها وسیله ای برای خبررسانی نیست بلکه از آن برای جریان سازی فرهنگی و سیاسی استفاده می شود.

وی افزود: امروز جریان سازی فرهنگی و سیاسی از طریق سینما، تلویزیون و خبرگزاری ها یکی از اقدامات ویژه و اساسی آمریکاست برای همین هم تولیدات آنها تنها به یک جغرافیایی خاص خلاصه نمی شود بلکه همه فرهنگ ها را در بر می‌گیرد.

دهقان با اشاره به اینکه در ایران از ظرفیت و قدرت رسانه درست استفاده نمی شود، عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که لازم است از رسانه های دیداری و شنیداری به عنوان وسیله‌ای برای فرهنگسازی در کشورمان استفاده نمی‌شود و تنها معدودی از رسانه‌ها هستند که چنین رسالتی را به درستی انجام می دهند. یکی از این رسانه‌ها خبرگزاری صبا است که صدق گفتار آن حداقل برای من ثابت شده است.

بازیگر فیلم «حمله به اچ ۳» در پایان درباره هشت ساله شدن مجموعه رسانه ای صبا تاکید کرد: هنرمندی که با او مصاحبه می شود در گام اول باید نسبت به آن روزنامه یا خبرگزاری اطمینان کامل داشته باشد این اتفاق در خبرگزاری صبا به خوبی رخ داده که چنین ظرفیتی را من نشأت گرفته از مدیریت خوب آن می دانم برای همین امیدوارم در ادامه نیز این مسیر آنها ادامه پیدا کند تا شاهد ثمردهی اقدامات آنها در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است