«بی سرزمین» تورج اصلانی به ایستگاه پایانی رسید/ فیلمی به چهار زبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴

«بی سرزمین» تورج اصلانی به ایستگاه پایانی رسید/ فیلمی به چهار زبان

فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته تورج اصلانی در مقام کارگردان، در آخرین مراحل فنی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «بی سرزمین» (بی نیشتمان) Landless به تهیه‌کنندگی و کارگردانی تورج اصلانی و محصول کشور عراق بعد از اتمام فیلمبرداری در شهرهای سلیمانیه و حلبچه در  کردستان عراق، هم اکنون در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

در  این فیلم سینمایی، ترکیبی از بازیگران کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

«بی سرزمین» سومین فیلم بلند سینمایی تورج اصلانی بعد از «حمال طلا» Gold Runner و «جینگو» (روایت معلق) GINKGO به‌شمار می‌رود.

فیلم سینمایی «حمال طلا» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» New Currents در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پوسان» Busan در کشور کره جنوبی روی پرده ‌رفت و کاندید جایزه بهترین فیلم اول و دوم بود و در ادامه، در بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد و تورج اصلانى برای کارگردانی آن، جایزه «استعداد تازه» را تصاحب کرد و از طرف اعضای هیئت داوران، تندیس طلایی «برگ مو» و لوح افتخار به این سینماگر اهدا شد.

همچنین «حمال طلا» در ادامه حضورهای جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌‌المللی فیلم «چاتراپاتی شیواجی» Chhatrapati Shivaji در کشور هندوستان روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمنامه به تورج اصلانى و هادی نادی اهدا شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است