واکنش نتفلیکس به اتفاقات اخیر آمریکا/ ساکت بودن هم‌دستی در عمل مجرمانه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷

واکنش نتفلیکس به اتفاقات اخیر آمریکا/ ساکت بودن هم‌دستی در عمل مجرمانه است

کمپانی نتفلیکس با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در توییتر، به ماجرای قتل مردی سیاه‌پوست در روز روشن توسط پلیس مینیاپولیس واکنش نشان داد و سکوت را همدستی در این عمل مجرمانه خواند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی نتفلیکس با انتشار توییتی به ناآرامی‌های اخیر آمریکا و ماجرای کشته شدن مرد رنگین پوستی به نام جرج فلوید به دست پلیس این کشور واکنش نشان داده و با کارکنان، مشترکان و تولیدکنندگان سیاه‌پوست خود اظهار همدردی و حمایت کرده است.

نتفلیکس در بیانیه کوتاه خود سکوت را همدستی با بی‌قانونی و بی‌عدالتی خواند و نوشت جان سیاه‌پوستان مهم است.

چند روز پیش در شهر مینیاپولیس، جرج فلوید بعد از دستگیری توسط افسر پلیسی به نام درک چاوین – که هم‌اکنون به قتل درجه سوم متهم شده است – بازداشت می‌شود. افسر پلیس در روز روشن و در وسط خیابان با زانوی خود آن‌قدر روی گردن فلوید فشار می آورد که او پس از گذشت چند دقیقه از حال رفته و بعد از آن می‌میرد. پخش تصاویر ضبط شده از این حادثه وحشتناک و التماس‌های مرد سیاه‌پوست برای کمی آب و هوا، جرقه اعتراضاتی گسترده در این شهر را می‌زند که به سرعت به خشونتی فراگیر در بسیاری از شهرهای آمریکا بدل شده و باعث اعزام گارد ملی این کشور به نقاط گوناگون و اعلام حکومت نظامی در چند شهر شد.

نتفلیکس در توییت خود درباره این ماجرا نوشت: ساکت بودن، هم‌دستی در این عمل مجرمانه است. جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد. ما یک پلتفرمی داریم و این وظیفه ما در قبال مشترکان، کارکنان، خالقان و استعدادهای سیاهپوستمان است که در مورد این موضوع صحبت کنیم.

ایوا دوورنی کارگردان آمریکایی این حرکت نتفلیکس را ستود و زیر آن آفرین نوشت. سارا پلسون ستاره ۴۵ ساله هالیوود و برنده جایزه گلدن‌گلوب نیز با همرسان کردن این توییت نتفلیکس و تاکید بر اینکه «سکوت جایز نیست» دیگر استودیوهای فیلمسازی را به عکس‌العملی مشابه فراخواهند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است