اولین جشنواره «سینما ماشین» دنیا اعلام وجود کرد/ برگزاری فستیوال اواخر خرداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹

اولین جشنواره «سینما ماشین» دنیا اعلام وجود کرد/ برگزاری فستیوال اواخر خرداد

جشنواره بین المللی فیلم «لایتهاوس» دوازدهمین دوره خود را به صورت «سینما ماشین» برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره بین المللی فیلم «لایتهاوس» در شهر نیوجرسی در دوران همه گیری کرونا خودش را به عنوان اولین جشنواره دنیا که قرار است به طور کامل در فرمت «سینما ماشین» برگزار شود، معرفی کرد.

جشنواره بین المللی فیلم «لایتهاوس» از روز ۱۶ تا ۲۰ ژوئن (۲۷ تا ۳۱ خرداد) در محل های مختلفی در جزیره لانگ بیچ برگزار می شود.

این فستیوال روز جمعه ۲۹ می از ۱۰ فیلم بخش مسابقه امسال خود نیز رونمایی کرد.

سازمان دهندگان جشنواره فیلم «لایتهاوس» درباره برگزاری این رویداد گفتند: دوازدهمین دوره فستیوال به گونه ای یک تجلیل از مردم شگفت انگیز جزیره لانگ بیچ و صنعت سینمایی است که آنها عاشقانه دوستش دارند.

سازمان دهندگان جشنواره افزودند: در حالی که کسب و کارهای محدود و رستوران ها در جزیره لانگ بیچ به آرامی در حال بازگشایی هستند، این جشنواره تلاش دارد تا با تجلیل از سینما، تجربه های خاص، به یاد ماندنی و ایمن را به مردم ارائه دهد.

در حال حاضر در کشور آمریکا تنها ۴۶۰ سینما که از این تعداد ۲۲۰ تای آن «سینما ماشین» هستند، فعالیت دارند. بنا به اعلام کام‌اسکور، انتظار نمی رود که تا ماه جولای اکثریت سینماهای آمریکا بازگشایی شوند.

جشنواره بین المللی فیلم «لایتهاوس» طبق برنامه پیشین خود قرار بود از روز ۴ تا ۸ ژوئن برگزار شود که این تاریخ برای تبدیل شدن فستیوال به «سینما ماشین» دو هفته به تعویق افتاد.

فیلم هایی چون «نام او جو بود» ساخته جو داکا، «شیر آب» ساخته مورگان اینگاری، «۱۹۸۶» لوتار هرزوگ، «موضوع» لنی زیپوی و «جلد آبی» دانا گلیزر از جمله فیلم های امسال این جشنواره هستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است