thumbnail

بیوگرافی کامل ثریا قاسمی + تصاویر

مولود ملا قاسم معروف به ثریا قاسمی متولد 1319/04/28 و در تهران به دنیا آمده است. او پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم وارد رادیو ارتش شاهنشاهی شد. قاسمی بعد از مدتی وارد تئاتر شد و همزمان کار دوبله را نیز انجام می‌داد. او بازیگری را در سال 1351 با فیلم " آرامش در حضور دیگران" تجربه کرد، در سال 1352 با بازی در سریال "قصه عشق" وارد تلویزیون ایران شد.

زندگی شخصی

ثریا قاسمی تنها فرزند مرحوم حمیده خیرآبادی (مادر سینمای ایران) است. او از طرف مادری اصالتا رشتی است. ثریا قاسمی در سال 1349 با رحیم برفراز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند به نام بهروز، بابک و بنفشه است. ثریا قاسمی می‌گوید برای اینکه ذهنی سالم و حافظه ای قوی داشته باشید باید ورزش کنید، به همین در مصاحبه ای با یکی از رسانه اعلام کرد؛ من هنوز ورزش می‌کنم و به همین دلیل است که حافظه ام را از دست نداده ام.


فعالیت‌های هنری ثریا قاسمی

فعالیت های او در سینما عبارتند از:

 

فعالیت های او در تلویزیون عبارتند از:

مصاحبه های ثریا قاسمی با رسانه‌ها

ثریا قاسمی درباره نحوه انتخاب نقش هایی که به او پیشنهاد می شود، می گوید: زیاد برایم تفاوتی ندارد، بیشتر به داستان فیلم و کنش های شخصیتی که قرار است بازی کنم نگاه می‌کنم ولی در مجموع ما بازیگران، بیشتر انتخاب می‌شویم، بازار کار هم آنچنان پر رونق نیست که بخواهیم مقید به نقش یا شخصیت خاصی باشیم.

 

او در تشریح کم کاری برخی از بازیگران قدیمی و با تجربه گفت: یکی از علت های این موضوع به خاطر نا بازیگرانی است که برای بازی در فیلم یا سریال نه تنها دستمزدی دریافت نمی‌کنند حتی گاهی حاضر به پرداخت مبلغی نیز می‌شوند، تهیه کنندگان هم برای اینکه هزینه های تولید را کمتر کنند با کمال میل قبول می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل فرامرز قریبیان + تصاویر

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است