بهروز رضوی: منیت در صدایم نیست/ ۵۲ سال کار عاشقانه و بی وقفه در رادیو | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۵
اهدای مدرک درجه یک هنری به پیشکسوت صدا؛

بهروز رضوی: منیت در صدایم نیست/ ۵۲ سال کار عاشقانه و بی وقفه در رادیو

آیین تجلیل از بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو روز یکشنبه 11 خردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا مراسم تجلیل از استاد بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو با اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به این گوینده با سابقه امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ویدیوی کوتاهی از فعالیت های بهروز رضوی برای حاضران به نمایش درآمد و پس از آن صادق رحمانیان مدیر سابق رادیو فرهنگ درباره بهروز رضوی گفت: بهروز رضوی به دلیل پیشینه گویندگی خود، هم دوره پیش از انقلاب و هم دوره بعد از آن را طی کرده اند. هنر ایشان تمام شدنی نیست و بسیار در رادیو و تلویزیون از ایشان بهره برده شده است. ایشان هیچ گاه رادیو را فراموش نکرده است. اگر چه در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته است اما تاکید ایشان همیشه بر رادیو بوده است. ایشان هیچ گاه رادیو را ترک نخواهد و عشق و علاقه اش این رسانه است.

علیرضا حبیبی مدیر فعلی رادیو فرهنگ نیز در سخنانی عنوان کرد: انصافا بهروز رضوی مقام و جایگاه والایی دارد. شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند که ایشان سیدو پیرو مکتب اهل بیت هستند. عشق به رادیو در بهروز رضوی وجود دارد و ایشان صدای ماندگار رادیو هستند. این روز برای ما نیز در خاطره ها می ماند.

مریم نشیبا گوینده پیشکسوت رادیو  نیز در سخنانی به ذکر خاطراتی از همکاری با بهروز رضوی پرداخت و بیان کرد: بسیار خوشحال هستم و علیرغم اینکه شرایط زندگی اجازه نمی دهد از خانه بیرون بروم اما به خاطر بهروز رضوی آمدم. من از ایشان چه بگویم. کتاب شب را ما با هم داشتیم. اولین دفعه ای که من با میکروفن بسته شروع به خواندن خلاصه خبر کردم، بهروز رضوی جوان و زیبا پشت میکروفن نشسته و گویندگی می کرد. به من گفت شما که هستید گفتم جدید هستم و میخواهم خبر بخوانم. ایشان از استاد ما وقت خواستند و نشستند در کنار من و من با تمام استرسی که داشتم قادر نبودم خبر را بخواهم. این خاطره را هیچ وقت فراموش نمی کنم.

وی افزود: بهروز رضوی یکدانه است. بسیار آدم بامعرفت و آگاهی است و بدون تظاهر کردن. من از جناب آقای شاه آبادی خواهش می کنم از آنجا که خیلی زود دیر می شود و ما صدیقه کیانفر عزیز را چند روز پیش از دست دادیم، جوان ها را بنوازید. چرا که ما همه از هم یاد می گیریم. عزیزان در هر پست و مقامی هستید سعی کنید یاد بگیرید. یک جمله ای را من قبلا به آقای شاه آبادی گفتم و حالا هم تکرار می کنم که من صید دنیا شدم اما شما نشوید.

مرتضی اسفندقه، شاعر نیز در سخنانی درباره بهروز رضوی گفت: به نشان درجه یک هنری تبریک می گویم که بهروز رضوی آن را قبول کرد. شعرهایی که برای صدا گفته شده است برای این صداست. بهروز اجازه نداد من دست و صورتش را ببوسم اما بیتی را تقدیم ایشان می کنم.

سیدمحمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور درباره بهروز رضوی اظهار کرد: این توفیق نصیبم شد در این مسئولیت گواهینامه درجه یک هنری کشور را به ایشان بدهم. بدون اغراق می گویم این مدرک دیر به ایشان اهدا می شود و ایشان نه الان و نه هیچ زمان دیگری برای این مدرک درخواست ندادند. وقتی اسمی ایشان در شورای مربوطه اعلام شد اعضا گفتند هیچ بحثی در این موضوع نیست و عین واقعیت است.

وی افزود: بهروز رضوی فرهنگمند است و ادبیات را خوب می شناسد. وقتی شعر می خواند جان کلام را منتقل می کند چرا که پشت آن دانش و مطالعه است. حتما کتاب های زیادی را با صدای بهروز رضوی شنیده ایم و متوجه می شویم چه قدر به جان می نشیند. ایشان از معدود افرادی است که کتاب برایش ارزشمند است. ایشان اگر قرار باشد نریشن کتابی را اجرا کند دیگر بحث قیمت را مطرح نمی کنند. ایشان هیچ وقت بر اثر احساسات در اتفاقات سیاسی موضع نگرفتند و فقط کار کردند. ایشان هیچ گاه استانداردهای حرفه ای و کاری خود را فراموش نکردند. امیدواریم در نسل های بعدی نیز بهروز رضوی داشته باشیم. دست ما نباید خالی باشد و امیدوارم بهروز رضوی ها پرورش داده شوند. اهدای مدرک درجه یک هنری، همین مکان رادیو است چرا که اینجا خانه بهروز رضوی است. از امروز که این نشان درجه یک هنری به ایشان اعطا می شود ایشان به عنوان عضو افتخاری موسسه هنرمندان پیشکسوت انتخاب می شوند.

حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه امروز یکی از فرزندان رادیو تجلیل می شود، عنوان کرد: اگر در طول ۸۰ سال فعالیت رادیو نگاه کنیم افراد کمی را مانند بهروز رضوی می بینیم. اگر رادیو در سپهر رسانه و عرصه آن موثر و خدمت گزار است و در میزان فرهیختگی مردم و آموزش موثر است به واسطه حضور پیشکسوتان و مولفان خود است. گفتنی های زیادی درباره بهروز رضوی وجود دارد که دوستان اشاره کردند. همه ما و جامعه ما بهروز رضوی را با صدای ایشان می شناسد. ما آن دانش و خرد و تسلط به مطالب را در صدای ایشان می شنویم. طبیعی است ما اگر بخواهیم به شیوه درست عمل کنیم باید راهی برای معرفی این عزیزان پیدا کنیم. من از ایشان به دلیل همراهی با رادیو و وقت گذاشتن برای آن تشکر می کنم. امیدوارم سالیان سال سایه ایشان مستدام باشد و ما بتوانیم از شمع وجود ایشان بهره مند شویم.

بهروز رضوی هم در این مراسم در سخنانی تصریح کرد: من در عمرم به جدم قسم نخوردم برای همین دوستان نمی دانند سید هستم. هیچ وقت سعی نکرده ام از امکانات بهره برداری شخصی کنم. دقت هایی که در زندگی و در این امر به کار بردم مثل اینکه مفید واقع شده است. منیت در صدای من وجود ندارد و همیشه فکرکردم متن را به گونه ای بخوانم که جور دیگری نتوان خواند. الان خوشحالم مدیران به نکاتی توجه می کنند و انگار این نکات دارند دیده می شوند.

وی افزود: من از آذر ۴۷ در رادیو هستم. ۵۲ سال بدون وقفه. زمانی که وارد رادیو شدم چون عاشق رادیو بودم همه را می شناختم. رادیو با من عجین است و علاقه مندی ام به رادیو دست من نیست. اهل خانه از دست من در عذاب بودند. تکلیف هایم را می نوشتم پای رادیو بودم. رادیو گرم ترین رسانه است. رادیو مزاحم دیگر فعالیت ها نیست. من هنوز که هنوز است برای ادای درست اعراب به فرهنگ لغت و دوستان مراجعه می کنم. نادر نادرپور می گفت شما پیامبران کلام هستید و سعی کنید درست حرف بزنید. من این امر را وظیفه خود می دانم و به آن عمل می کنم. رادیو مشغله است و شغل نیست. ما مرتبا درگیر کارمان هستیم. در اینجا من بیش از هر چیز شرمنده شدم و امیدوارم عمری باشد که همچنان خدمت کنم.

در پایان مدرک درجه یک هنری کشور به همراه هدایایی از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت، رادیو فرهنگ، رادیو ایران و معاونت صدا تقدیم بهروز رضوی شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است