آغاز فصل تازه ‌فعالیت‌های سینمایی کانون با تولید ۲۳ انیمیشن

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولید نزدیک به 23 فیلم کوتاه انیمیشن در امور سینمایی کانون پرورش فکری به‌ زودی آغاز می‌شود و کارگردانی این آثار پویانمایی را جمعی از کارگردان‌های نام‌آشنای این عرصه و برخی استعدادهای جوان برعهده‌ دارند تا فصل جدید و پرکاری در فعالیت‌های سینمایی کانون شکل گیرد.

محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: سه کارگردان‌ جوان حوزه انیمیشن از این جمع تولید آثارشان را آغاز کرده‌اند و تلاش خواهیم کرد تا کار ساخت دیگر فیلم‌ها نیز به‌نوبت آغاز شود.

وی افزود: با توجه به استقبال از انیمیشن‌های اقتباسی، 80 درصد این آثار با اقتباس از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته خواهد شد تا مخاطبان را به مطالعه کتاب نیز تشویق کنیم.

کریمی صارمی یادآور شد: بسیاری از کارگردان‌هایی که ساخت این فیلم‌ها را برعهده گرفته‌اند از چهره‌های مطرح حوزه انیمیشن و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی هستند.

ساخت پویانمایی «انقراض» اولین فیلم بلند انیمیشن کانون به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایه‌گذاری مشترک کانون و گروه هنرپویا همچنان ادامه دارد و بابک نبی‌زاده نیز در مناطق جنوبی کشور در حال ساخت فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» برای کانون است.