«خانه خوبان» ۸۵۵ میلیون فروخت/ از خرید یک سینماگر تا انتخاب بهرام رادان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
53 اثر فروش نرفت

«خانه خوبان» ۸۵۵ میلیون فروخت/ از خرید یک سینماگر تا انتخاب بهرام رادان

دبیر رویداد «خانه خوبان» از فروش کلی 855 میلیون تومانی 72 اثر از 125 اثر عرضه شده در مراسم پایانی این نمایشگاه خبر داد.
محسن سلیمانی دبیر رویداد «خانه خوبان» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برگزاری این مراسم به اسم حراج در شامگاه ۳۱ خرداد که تناسبی با ویژگی های حراج آثار هنری نداشت، بیان کرد: ما از همان ابتدا نمی خواستیم مراسم فروش این آثار در روز اختتامیه به شکل حراج باشد و از همان ابتدا هم اسم حراج را نیاوردیم و این مراسم، فروش آثار هنرمندان به صورت همت عالی بود تا هر کس در حد توان خود بتواند به نفع سیل زدگان خرید کند.
وی با تاکید بر این که این مراسم حراج آثار هنری نبود، افزود: ما از همان ابتدا هم به سمت برنامه ریزی اجرا به شکل حراج نبودیم و به همین دلیل هم آثار طبق رسوم حراج ها، چکش نخورد. همچنین برخی از آثار این نمایشگاه نیز از قبل فروخته شده بود که این موضوع نیز در حراج آثار هنری معمول نیست، بنابراین خودمان هم معتقدیم که این برنامه حراج نبود.
سلیمانی درباره شیوه قیمت گذاری آثار اظهار کرد: قیمت گذاری اولیه آثار با پیشنهاد خود هنرمندان صورت گرفت و بعد در یک گروه سه نفره به سرپرستی آقای غلامرضا نامی قیمت گذاری نهایی انجام شد و سعی کردیم که قیمت آثار طوری تعیین شود تا امکان فروش بهتری پیدا کند.
دبیر رویداد «خانه خوبان» درباره تکلیف آثاری که فروخته نشدند، بیان کرد: هنوز برنامه و تصمیمی برای این آثار فروخته نشده نداریم و باید هماهنگی با هنرمندان صورت بگیرد. برخی هنرمندان خواستار بازگرداندن سریع آثارشان هستند و برخی ممکن است به ما فرصتی بدهند که در یک نمایشگاه دیگر این آثار را به فروش بگذاریم.
سلیمانی همچنین با اشاره به درصدی از فروش این آثار که به سیل زدگان اهدا می شود، توضیح داد: برخی هنرمندان ۵۰ درصد و برخی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثارشان را به سیل زدگان اهدا کرده اند که خوشبختانه آثاری که به صورت صد در صد اهدا شده بود، اغلب آنها به فروش رسیده بود؛ از جمله اثری از احمد وکیلی که همان روز اول نمایشگاه به فروش رسید.
وی درباره میزان خرید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: علاوه بر دو اثر از محمد احصایی که با قیمت هر اثر ۸۵ میلیون تومان ( ۱۷۰ میلیون تومان) از سوی این سازمان خریداری شد، تعدادی از آثار نیز به رقم ۱۵۰ میلیون تومان از سوی روابط عمومی سازمان خریداری شده است و رقم دقیق خرید این سازمان به زودی اعلام می شود.
دبیر نمایشگاه «خانه خوبان» درباره خریداران بی نشان در این حراج هم اظهار کرد: پیش از برگزاری برنامه به حاضران اعلام کردیم که هر کس خریدار است مشخصات خود را به ما اعلام کند، بنابراین خریداران از قبل اسامی آنها مشخص شده بود و خریدار خارج از برنامه فقط یکی دونفر بودند که بعد مشخص شدند مثل خانم فرشته طائر پور که قرار نبود، خرید داشته باشند اما در مراسم خریدار یکی از آثار شدند.
 وی درباره نحوه پرداخت مبالغ این آثار از سوی خریداران توضیح داد: بخشی از هزینه این آثار را بعد از مراسم پایانی به صورت بیعانه دریافت می کنیم و بعد از تسویه حساب کامل، اثر به آنها تحویل داده می شود که برای این منظور نیز مدت زمان مشخصی را در نظر خواهیم گرفت.
سلیمانی در پایان درباره انتخاب بهرام رادان به عنوان مجری این مراسم گفت: برای این برنامه ها همکاری خوبی را با خانه سینما داشتیم و حضور هنرمندان در نمایشگاه های ما همیشه باعث می شد که بازدید خوبی را از نمایشگاه ها داشته باشیم. پیشنهاد اجرای این مراسم را نیز مسئولان خانه سینما به ما ارائه کردند و آقای رادان با توجه به تجربه ای که در اجرای چنین برنامه هایی داشتند، انتخاب شدند.
مراسم اختتامیه و فروش آثار نمایشگاه «خانه خوبان» عصر جمعه ۳۱ خردادماه در گالری پردیس ملت برگزار شد و ۷۲ اثر با فروش کلی ۸۵۵ میلیون تومان به فروش رسید و ۵۳ اثر نیز خریدار نیافت.
قرار است بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد عواید حاصل از فروش این آثار به سیل زدگان اختصاص یابد.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است