سریال‌های در حال تولید تلویزیون کدامند/ تکلیف پخش ۶ سریال در هاله‌ای از ابهام | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۶
صبا گزارش می‌دهد؛

سریال‌های در حال تولید تلویزیون کدامند/ تکلیف پخش ۶ سریال در هاله‌ای از ابهام

تلویزیون که پس از فروکش کردن بحران کرونا پروژه‌های خود را از سر گرفته است، در حال حاضر 24 سریال آماده پخش و یا در حال تولید دارد که هنوز زمان دقیقی برای هیچ یک از آن‌ها مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، یکی از راه‌های سرگرم کردن مردم در خانه پخش برنامه‌های مختلف و سریال‌های جذاب به ویژه در ایام کرونا است چراکه هنوز مشخص نیست این ویروس منحوس چه زمانی برای رفتن آماده می‌شود و شرایط کشور به روال عادی خود بازمی‌گردد.

در این میان سریال‌های تلویزیونی که از سال گذشته تصویربرداری خود را آغاز کرده بودند در اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا ناچار شدند کار خود را متوقف و به زمان مناسب‌تری موکول کنند. البته برخی از مجموعه‌ها کار خود را ادامه دادند چراکه باید خود را به آنتن نوروز و یا ماه رمضان می‌رساندند.

در این گزارش قصد داریم به معرفی سریال‌هایی بپردازیم که با پایان تعطیلات کرونایی و صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ادامه کار، تصویربرداری خود را مجددا آغاز کرده‌اند و یا با طی کردن مراحل فنی خود را برای پخش از شبک‌های مختلف سیما آماده می‌کنند.

شبکه یک؛ پخش «پس از آزادی» در آینده‌ای نزدیک

شبکه یک سیما در حال حاضر دو سریال «پس از آزادی» و «۸۷ متر» را در دست تولید دارد که احتمال می‌رود «پس از آزادی» زودتر به آنتن برسد.

تصویربرداری سریال تلویزیونی «پس از آزادی» به کارگردانی محمد‌علی باشه آهنگر و سعید سعدی که پس از ۱۲ ماه کار اول اسفندماه به پایان رسید این روزها در مرحله صداگذاری است و آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

هنوز زمان دقیق پخش این سریال که در ۴۰ قسمت تولید شده است، مشخص نیست اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که به زودی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

خسرو شهراز، رضا داوود نژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، قاسم زارع، مرتضی اسماعیل کاشی، سام کبودوند، آزاده سیفی، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر،‌ رامین سیار دشتی و… از جمله بازیگران این سریال هستند.

درباره داستان این سریال آمده است: هر روز با عطر گل‌های باغ‌های شهریار از خواب بلند می‌شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود. بنده خدا اکثر مواقع تنها بود. بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش اش دنده عوض می‌کرد و بنزین جا به جا می کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح ها زودتر می‌رفت تا بار بهتر بهش بخوره. اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان چه می‌دونم استان های سردسیر و برف گیر. این آخریا زیاد حالش میزون نبود خودش چیزی نمی‌گفت ولی ماها که می فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی تونه جاشونو پر کنه….

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی«۸۷ متر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری به دلیل مشکلات مالی چند بار متوقف شد اما در نهایت کار تا اوایل اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد و در حال حاضر پس از ۷۰ روز تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوباره کار خود را آغاز کرده است.

این سریال که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای شبکه یک سیما تولید می‌شود، برای رعایت نکات بهداشتی و شرایط ضبط مناسب‌تر به تعدادی از عوامل مرخصی داده است. 

در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردّوّرانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردّوّرانی ها به خانه رسیده اند و وسایل شان را در خانه گذاشته اند اما با رسیدن خانواده پوردّوّرانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی،سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

شبکه دو؛ از «دنیای گمشده» تا «عین، شین، قاف» 

شبکه دو سیما فصل سوم سریال «از سرنوشت»، «بیگانه‌ای با من است»، «بوم و بانو»، «در کنار هم ۲»، «دنیای گمشده» و «عین شین قاف» را در دست تولید و یا آماده پخش دارد که هنوز مشخص نیست پس از پایان پخش مجموعه «بچه مهندس ۳» کدام یک از آن‌ها روی آنتن می‌رود، اما احتمال دارد فصل سوم «از سرنوشت» رنگ آنتن را به خود ببیند.

فصل سوم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان این روزها در مرحله پایانی تدوین است. فصل اول این مجموعه به کارگردانی محمدرضا خردمندان و فصل دوم به کارگردانی علیرضا بذرافشان از دی ماه سال ۹۸ و بدون فاصله زمانی روی آنتن شبکه دو سیما رفتند.

این سریال به اتفاقات دوران نوجوانی دو شخصیت اصلی یعنی هاشم و سهراب می‌پردازد که ایفای نقش آن‌ها را دارا حیایی و کیسان دیباج بر عهده دارند.

«از سرنوشت» در ۵۰ قسمت به قلم محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق و سارا خسروآبادی نگاشته شده است.

داستان آن از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه پرورشگاهی آغاز می‌شود. آن‌ها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آن‌ها که آرزو‌های بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور اتفاقات این سریال قرار می‌گیرد.

پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، علیرضا استادی، فریبا نادری، مهدی صبایی و علیرضا آرا از جمله بازیگران این سریال پربازیگر هستند.

همچنین دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، محمد زکی زاده، نسیم فروغ، مهدیس توکلی، میترا رفیع و مریم کاظمی از جمله بازیگران جوان این سریال به شمار می روند.

تصویربرداری سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید که پیش از این قرار بود در دو فصل ساخته شود، این روزها در شهرک سینمایی غزالی ادامه داد.

مراحل فنی این مجموعه همزمان با تصویربرداری در حال انجام و قرار است بازیگران جدیدی به این مجموعه اضافه ‌شوند.

تصویربرداری «بیگانه‌ای با من است» احتمالا تا مهرماه ادامه پیدا می‌کند و ممکن است در پاییز به آنتن برسد.

قصه «بیگانه‌ای با من است» به نوینسندگی فروغ فروهیده و کارگردانی که برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در ۴۵ قسمت تولید می‌شود، در سال ۶۹-۷۰ می‌گذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، مهشید جوادی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه از بازیگران این سریال هستند.

سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی، تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب از آن دسته از سریال‌هایی است که در کار خود را بدون سروصدا انجام می‌دهد.

این مجموعه قرار بود از خرداد ماه تصویربرداری خود را از سر بگیرد اما هنوز مشخص نیست که کار آغاز شده است یا نه.

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را برعهده دارد. ساغر قناعت که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردان پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند.

فریبا متخصص نیز در این پروژه نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار را برعهده دارد. همچنین مهدی احمدی و دیبا زاهدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

این سریال در شهرک سینمایی، زندان قصر و… مقابل دوربین رفته است.

در خلاصه داستان «بوم و بانو» آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد… .

در این سریال که در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی از تلاقی عشق، سیاست و مذهب است، قصه ها واقعی نیستند و شخصیت ها نیز مابه ازا واقعی ندارند. همچنین کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای سالار شهیدان از دیگر موضوعاتی است که در این سریال به تصویر کشیده می شود.

«بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

سریال «شاه رگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در  ۳۰ قسمت تولید می‌شود و به روایتِ داستانی از کریم لک زاده در دهه ۶۰ می‌پردازد.

در سریال «شاه رگ» که برای پخش از شبکه دو سیما تولید می شود، بازیگرانی از جمله نیما رییسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، آزاده زارعی، امید روحانی، شادی کرم رودی، افسانه کمالی، عطا عمرانی، مژگان اخلاقی، حلیمه سعیدی و فریده سپاه منصور نقش آفرینی می‌کنند و اسامی سایر بازیگران این پروژه نیز در ادامه اعلام خواهد شد.

در خلاصه داستان «شاه رگ» آمده است: در سال های ناآرام پس از انقلاب در سال ۶۰، گروه ویژه ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. این گروه مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ چراکه عقربه های چندین بمب در تهران در حال حرکت است…

سریال «در کنار هم ۲» به کارگردانی داریوش جهانگیری و تهیه‌کنندگی آرزو ابوحمزه از آن دسته از مجموعه‌هایی است که حدود ۹۰ درصد از آن تصویربرداری شده است و در حال حاضر خبری مبنی بر اتمام فیلمبرداری و زمان پخش مشخص نیست.

فصل نخست این سریال با تاکید بر سبک های تربیتی، فرزندپروری و معرفی شاخص های خانواده موفق تهیه شده بود و فصل دوم آن با محوریت موضوعاتی همچون شیوه های فرزند پروری، بررسی خانواده های مستبد و سهل انگار، تشریح ویژگی های خانواده مستعد اعتیاد و… در ۴۰ قسمت ٢۵ دقیقه ای روایت می‌شود.

سریال تلویزیونی «در کنار هم ۲» به سفارش معاونت سیما و پیرو تفاهمنامه معاونت سیما و ستاد مبارزه با مواد مخدر و کاری از گروه خانواده شبکه دو سیماست.

«در کنار هم ۲» داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را دربرمی گیرد که بنا به دلایلی در یک خانه ساکن می شوند و ماجراهایی میان آن ها شکل می گیرد.

خشایار راد، افسانه ناصری، رامین ناصرنصیر، آرش نوذری، سوزان عزیزی، روشنک عجمیان، فرزاد حاتمیان، مهسا کریم زاده، حامد تهرانی، طناز دهقان، سالار کریمخانی، آرمان پیراسته و هدیه آزیده هاک بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

سریال ۱۵ قسمتی «دنیای گمشده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین امانی و نویسندگی کیاوش زارع طلب یک کمدی موقعیت و محصول شبکه دو سیما است که زمان پخش آن چند باری به تعویق افتاده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی روی آنتن برود.
کیاوش زارع طلب که نویسندگی این سریال را برعهده داشته است، نقش اصلی را در «دنیای گمشده» ایفا می کند.
سریال ۱۵ قسمتی «دنیای گمشده» به کارگردانی و تهیه کنندگی امین امانی و نویسندگی کیاوش زارع‌طلب یک کمدی موقعیت است.
داستان این مجموعه درباره یک روحانی جوان است که در یک روستای دورافتاده به همراه مادرش زندگی می‌کند. او یک زندگی ساده روستایی دارد که ناگهان با خبر می‌شود در تهران یک کارخانه ورشکسته شده به ارث برده و همچنین دارای ۲ خواهر و ۲ برادر ناتنی است که به لحاظ رفتار اجتماعی و خلق و خو با او تفاوت‌های بسیاری دارند.
ثریا قاسمی، داریوش کاردان، لعیا زنگنه، امیرحسین صدیق، زهرا سعیدی، بهرام ابراهیمی، رامین راستاد، نصرالله رادش، سارا احمدیان، آرش نوذری، افشین سنگ‌چاپ، وحید شیخ‌زاده، بهراد خرازی، محمد شیری، عباس محبوب، احمدرضا اسعدی، فرج گل‌سفیدی، بهناز پور فلاح، سیاوش قاسمی، امید علیمردانی، سمیه مهدی‌پور، آلاله زارع‌طلب، نسرین خلخالی، علی قلیچ‌خانی، رضا رویگری، شراره رخام، کیاوش زارع‌طلب و رضا خیاطی بازیگران این سریال هستند.
سریال تلویزیونی «عین، شین، قاف» با نام اولیه «مجردها» سال ۹۷ به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه‌کنندگی علی حجازی مهر در سکوت خبری کلید خورد.
آن زمان اعلام شد این سریال که یک بار هم با نام «پیچ تند» شناخته شد، ممکن است نوروز سال ۹۸ به آنتن برسد اما این اتفاق نیفتاد و تصویربرداری آن در تیرماه ۹۸ به پایان رسید.

حجازی‌مهر در گفتگویی اعلام کرده بود که در این سریال و برای نقش مجردها، از بازیگران جوان تئاتری بهره گرفته شده است. هرچند بازیگرانی مثل رسول نجفیان، نیما رئیسی، بیژن بنفشه‌خواه، ثریا قاسمی، امید روحانی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

بازیگران این مجموعه چندی پیش با در اختیار دادن نامه‌ای اعتراضی به یکی از خبرگزاری‌ها از وضعیت بلاتکلیفی که برای سریال پیش امده است، گلایه کردند اما هنوز پاسخی به این نامه به صورت رسمی منتشر نشده است و همچنان وضعیت پخش آن مشخص نیست.

شبکه سه؛ مذاکره برای پخش «کتونی زرنگی»

شبکه سه سیما سریال‌های «زمین گرم»، «صفر بیست و یک»، «می‌جان»، «آخر خط»، «کتونی زرنگی» و «پردیس» را در حال تولید و آماده پخش دارد.

این شبکه جزو یکی از شبکه‌های پرحاشیه در تولید سریال‌ محسوب می‌شود به عنوان مثال «کتونی زرنگی» با وجود آنکه در کنداکتور پخش قرار گرفته بود اما به دلیل اظهارات علی ملاقلی پور کارگردانش توقیف شد.

همچنین احتمال می‌رود پس از سریال «سرباز»، مجموعه «آخر خط» به آنتن برسد.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی این روزها با حضور بازیگران چهره در تهران ادامه دارد.

علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، مرجان شیرمحمدی، علیرضا آرا، شیوا ابراهیمی، دنیا مدنی، صادق برقعی، مرتضی درویش و با حضور افتخاری پریوش نظریه از بازیگران این سریال هستند.

نعمت الله برای اولین بار کارگردانی سریالی را عهده دار شده است و پیش از این به عنوان نویسنده در سریال‌های برادرجان، جراحت و …حضور داشته است.

این سریال ۳۰ قسمتی که برای پخش از شبکه سوم سیما آماده می شود ادامه ای از سه گانه سعید نعمت‌الله در همان فضای برادرانه و خانواده است.

در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند…

تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی با نام قبلی «نیوجرسی» که با گلایه محسن شایانفر از تشابه نام و قصه این سریال با یک پروژه سینمایی همراه بود، نهایت با پایان پیش تولید و مشخص شدن عوامل پشت دوربین و بازیگران چند روزی است که در تهران آغاز شده است.

فیلمنامه سریال «صفر بیست و یک» توسط شبنم وثوقی و هدی ایزدی نوشته شده و سیامک انصاری و جواد رضویان علاوه بر کارگردانی سریال به عنوان بازیگر نیز جلوی دوربین خواهند رفت.

تاکنون حضور مهدی فخیم زاده، سروش جمشیدی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی، مهبد بیور، رحمت نوری، محمد ماهان فلاحتی، آللا و لیانا سخایی به عنوان بازیگر در این سریال قطعی شده است.

مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» در چهارفصل برای پخش از شبکه سه سیما ساخته می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «می‌جان» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی از دیگر سریال‌های شبکه سه سیما است قرار بود در ماه رمضان روی آنتن برود اما به دلیل کرونا گروه سازنده از آنتن انصراف دادند.

این سریال که یک ملودرام عاشقانه در بستر تاریخ معاصر است این روزها مجددا پیش تولید خود را آغاز کرده است اما هنوز تاریخ قطعی شروع تصویربرداری مشخص نیست.

بهروز شعیبی، الهام کردا، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی و… از بازیگران «می‌جان» هستند.
سریال «آخر خط» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا مسعودی در ۲۶ قسمت آماده پخش از شبکه سه سیما است که احتمال می‌رود پس از سریال «سرباز« روی آنتن برود.
تصویربرداری این مجموعه که چند بار به دلیل مشکلات مالی متوقف و طولانی شده بود در نهایت اسفندماه ۹۸ به پایان رسید

همچنین ضبط سکانس‌های پایانی بنا بر سیاست‌های شبکه برعهده مهران مهام بوده است.

سریال «آخر خط» که مضمونی کمدی و طنز دارد و داستان دو پسرخاله است که بسیار شرور هستند و خانواده‌ها از دست این دو به ستوه آمده‌اند. این دو به دلیل جرمی به زندان می‌افتند و تصمیم به مهاجرت از کشور می‌گیرند که …

شهین تسلیمی، کمند امیرسلیمانی، عباس جمشیدی فر، اشکان اشتیاق، داریوش سلیمی، محمدرضا هدایتی، علی صبوری، فاطمه امینی، امیر نوری، فریده سپاه‌منصور، مهسا باقری، مهران رجبی، شهرام قائدی، امیر غفارمنش و رضا ایرانمنش از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

سریال تلویزیونی «کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه از آن دسته از مجموعه‎هایی بود که با وجود قرار گرفتن در کنداکتور به دلیل اظهارات کارگردان متوقف شد.

تصویربرداری این سریال که از ۲۵ شهریورماه در تهران جلوی دوربین رفته بود پس از ۵ ماه ۲۵ بهمن ماه در لوکیشن اصلی این سریال در منطقه امین حضور تهران به اتمام رسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که گروه سازنده برای پخش سریال در حال رایزنی با شبکه سه هستند.

هدایت هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، ملیکا شریفی نیا، علی سلیمانی، جواد پورزند، شاپور کلهر، با معرفی زوج علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی، با حضور محمود جعفری و امیرحسین صدیق، با هنرمندی برزو ارجمند و سحر ولدبیگی و بازیگران خردسال رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی در «کتونی زرنگی» ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی‌ آمده است: «آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه… ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم!»

سریال «پردیس» به کارگردانی سعید نقدزاده و به تهیه کنندگی حمید نیلی یک کار آیتمی است که در ۵۲ قسمت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای شبکه سه سیما تولید شده است.
این سریال را ۲۲ فرودین ۹۸ کلید خورد و پس از گذشت ۲ ماه در تاریخ ۲۰ خردادماه تصویربرداری آن به پایان رسید.
دو خوابگاه دانشجویی دختران و پسران از لوکیشن‌های اصلی برای تصویربرداری بوده است.
«پردیس» که کاری از گروه تولیدات نمایشی و تئاتر تلویزیونی خانه تولیدات جوان صدا و سیما است با نگاه طنز به مسایل و مشکلات جوانان به ویژه قشر دانشجو می پردازد.
سلمان فرخنده، مهدیه نساج، فرامرز قلیچ خانی، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی، فریبا طالبی، ستاره حسینی، مهدی فریضه، حسام خلیل نژاد، بهامین تورانی، فرشاد کلباسی، بهار داورزنی، مهدی سجادیان، آرش ماهان، راحله قبادی، مرتضی شریف ، علی الهی ، علی برجی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند.

شبکه پنج؛ «رعد و برق» همچنان درگیر کرونا

شبکه پنج سیما در حال حاضر سریال «رعد و برق» و فصل جدید سریال «میان‌بر» را در حال تولید دارد.

سریال «رعد و برق» به تهیه‌کنندگی داود هاشمی و کارگردانی بهروز افخمی از جمله سریال‌هایی است که به دلیل ادامه تصویربرداری در استان خوزستان هنوز ادامه کار برایشان میسر نیست و  قرار است چند روز  آینده برای ادامه کار تصمیم‌‌های لازم اتخاذ شود.

همچنین گروه سازنده در حال مذاکره با بازیگران جدیدی هستند که قرار است در ادامه راه به این پروژه اضافه شوند.

«رعد و برق» سریال پربازیگری است که تمام مناطق سیل‌زده از سال گذشته در آن دیده می‌شود.
شهرام قائدی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، امیر موسوی، پوریا منجزی بازیگرانی هستند که تاکنون برای ایفای نقش‌ انتخاب شده اند.
سریال «رعد و برق» که به سفارش شبکه پنج سیما تهیه و تولید می‌شود، موضوع سیل را دستمایه قرار داده است.

تصویربرداری فصل دوم مجموعه ۹۰ قسمتی «میان‌بر» به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان و کارگردانی یزدان فتوحی به تازگی به پایان رسیده و قرار است بعد از مجموعه «پدرپسری» روی انتن شبکه پنج سیما برود.

همچنین قرار است فصل سوم این مجموعه نیز با مشارکت سیمافیلم و معاونت امور استان‌ها ساخته شود.

«میانبر» مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و محوریت داستانش درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین پیرامون آنان است.

غلامرضا نیکخواه، رضا شفیعی جم، محمود جعفری، شهین تسلیمی، آرش نوذری، بهراد خرازی، مرضیه صدرایی، حمید نیک‌نبرد، سالار کریمخانی، فاطمه مرتاضی، جابر وثوق، وحید اسمی‌خانی، وحید چنانی، مرتضی علی‌آبادی، حنانه احدی، ترگل جعفری، ریحانه سرلک، شاهکار صالحیان گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

مجموعه «پدر پسری» به تهیه‌کنندگی رضا جودی و کارگردانى محمدرضا حاجی‌غلامی دیگر سریالی است که تصویربرداری آن به تازگی خاتمه یافت.

«پدر پسری» مجموعه‌ای اپیزودیک برای شبکه پنج سیماست که در اوایل اسفندماه برای پخش در کنداکتور ماه رمضان کلید خورد و در روزهای شیوع کرونا و حتی تعطیلی همه پروژه‌ها همچنان جلوی دوربین تصویربرداری قرار داشت.

این سریال اپیزودیک و اقتباسی برگرفته از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است.

گروه تولید این مجموعه نمایشی در این سه ماه اخیر با فشار زیاد مشغول ضبط و مراحل فنی کار هستند تا آنتن روزهای فعلی را خالی نگذارند.

تاکنون نزدیک به ۹۵ درصد از سریال ۴۰ قسمتی «پدر پسری» به طور کامل جلوی دوربین رفته است و گروه مشغول تصویربرداری سکانس‌های مربوط به دو قسمت باقی‌مانده در لوکیشن شهرک راه آهن با حضور بازیگران جدیدی شامل سیاوش چراغی‌پور، علی آشمند و بهتاش مختاری هستند.

این سریال تا روزهای آخر خردادماه به پخش خود ادامه خواهد داد.

عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری، یدالله شادمان، مهدیس توکلی و مهران رجبی در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال‌های الف ویژه
سریال «نفوذ»، «سلمان فارسی»، «جشن سربرون» و «طلاق» از پروژه‌های الف ویژه و فاخر سیمافیلم و در دست تولید است که تنها تصویربرداری مجموعه «نفوذ» به پایان رسیده است و امسال روی آنتن می‌رود.
سریال «نفوذ» به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری در فصل اول تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۲ قسمت نشان می‌دهد.
تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است و این روزها مراحل فنی سریال از جمله تدوین، جلوه‌های ویژه کامپیوتری و صداگذاری در حال انجام است.

یلدا افشاری‌نیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، شیرین صفوی، زهرا سعیدی، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاه مرادی، کاوه سماک باشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحب الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور، جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو از بازیگران خارجی این سریال هستند.

دیگر سریال الف ویژه «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری است که قرار بود تصویربرداری آن بعد از ماه مبارک رمضان در شهرک سینمایی نور ادامه پیدا کند اما هنوز خبری مبنی بر آغاز فیلمبرداری در دست نیست.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بود گروه سازنده بهار امسال برای ادامه تصویربرداری راهی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان شود اما به علت شیوع ویروس کرونا این سفر به زمان دیگری موکول شد.

همچنین بخش‌هایی از فصل بیزانس  که قرار بود در ترکیه تصویربرداری شود به داخل کشور از جمله شهرک سینمایی نور منتقل شد.

این سریال که به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهداد کرمان آغاز شد و سپس در جزیره قشم ادامه یافت.

سریال «سلمان فارسی» به تهیه کنندگی حسین طاهری و به سفارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر مرکز سیما فیلم از جمله بزرگترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود.

«جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان دیگر سریال الف فاخر است که تصویربرداری آن از یکم اردیبهشت با رعایت نکات بهداشتی از سر گرفته شد.

مراحل فنی این سریال همزمان با تصویربرداری در حال انجام است و لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون به تازگی به این مجموعه پیوسته است.

«جشن سربرون» مجموعه ای ٣٠ قسمتی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می پردازد.
در خلاصه داستان «جشن سربرون» آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت میکند. زخم های کهنه سرباز میکنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت میکنند. درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می کند.
حسین محجوب، محمود پاک نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
مجموعه تلویزیونی «طلاق» به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی که جزو آثار الف فاخر تلویزیون است که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود، سال گذشته در سکوت خبری کلید خورد و هنوز مشخص نیست این مجموعه پس از بحران کرونا کار خود را از سرگرفته است یا نه.

ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعه‌ای را عهده‌دار است که به مسایل روز جامعه توجه دارد. قصه‌ این سریال به مسایل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است.

در این مجموعه تلاش شده تا علاوه بر حضور بازیگران عرصه سینما و تلویزیون از دانش‌آموختگان بازیگری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استفاده شود و در کنار بازیگران نام آشنا چندین چهره جدید معرفی خواهند شد که پس از فراخوان‌ و تست‌های بازیگری از میان دانش‌آموخته‌های بازیگری، بازیگران کمتر دیده شده تئاتر برگزیده شدند.

قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی، النا اهی و… از بازیگران این مجموعه هستند.

دو سریال که شبکه پخش آن‌ها مشخص نیست

سریال «ایل دا» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی، کارگردانی راما قویدل به نویسندگی نوشین پیرحیاتی یکی از مجموعه‌های پربازیگر و از تولیدات سیما فیلم است.

تصویربرداری این مجموعه همچنان منتظر مناسب شدن اوضاع در استان خرم آباد است تا بتواند تصویربرداری خود را در آن منطقه از سر بگیرد.

این روزها گروه سازنده مشغول پیش تولید و انجام کارهای اولیه و تدارکات برای ازسرگیری کار هستند.

در این مجموعه بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم های متفاوت فعال هستند. همچنین بیش از ۱۰۰ بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال با موضوع اتحاد و حماسه ایستادگی و قصه ایثار و فداکاری مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق غرب‌ کشور در برابر متجاوزان خارجی و خائنان داخلی به خاک این مرز و بوم در اسل های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم و به تهیه کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی در حال تولید است.

بازیگران این سریال عبارتند از مجید مظفری (صالح خان)، پوریا پورسرخ (ایرج)، فاطمه گودرزی (دا گل)، خسرو شهراز (نصیر خان)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، غلامرضا علی اکبری (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، شهین تسلیمی (بی بی)، مسعود چوبین (مثقالی)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، معصومه بافنده (آساره) پویان گنجی (یاور)، دریا مرادی دشت (گندم)، زینب قادری (گلاره)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، ناهید عساکره (راحیل)، سید امیر سالار قوامی (سیاوش) و یاسین مسعودی (امید).

مجموعه «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری سریال دیگری است که پس از وقفه ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا تصویربرداری آن در اطراف ساوه از سر گرفته شد.

نویسندگی «خانه امن» را حسین تراب‌نژاد برعهده دارد که براساس طرحی از مرتضی اصفهانی نوشته شده است.

حمیدرضا پگاه، سیما تیرانداز، سامان صفاری و امین زندگانی از جمله بازیگرانی هستند که پیش‌تر مقابل دوربین احمد معظمی رفته‌اند.

«خانه امن» که در طول چند ماه گذشته در شهر‌های مختلف کشور تصویربرداری شده است، از تولیدات گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم به شمار می‌آید‌.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

شبکه نسیم؛ سرنوشت نامعلوم «افسانه هزارپایان»

فصل دوم سریال «افسانه هزار پایان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهاب عباسی که یک طنز موقعیت و کمدی فانتزی است تنها مجموعه شبکه نسیم است که به دلیل مشکلات مالی دچار حاشیه‌های فراوان و بدهکاری به عوامل و بازیگران  شد.

پیش بینی شده بود این مجموعه با پایان مشکلات فنی دی ماه ۹۸ روی آنتن برود که این اتفاق نیفتاد.

۱۵ قسمت از این سریال ۵۲ قسمتی در بهمن ماه سال ۹۶ از شبکه نسیم روی آنتن رفت.

«افسانه هزار پایان» به سرپرستی حسن وارسته و به قلم حمزه صالحی به نگارش درآمده است.

سریال «افسانه هزارپایان» داستان زندگی خانواده‌ای است که به بهانه تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌شوند اما با حمله راهزن‌ها به کاروان‌شان مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند…

از جمله بازیگران این مجموعه می توان به نسرین مقانلو، رامین راستاد، رضا توکلی، علی اوسیوند، رامین ناصرنصیر، ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، مریم کاویانی، عزت الله مهرآوران، بیوک میرزایی، عزت‌الله رمضانی‌ فر، تورج نصر، ابراهیم شفیعی، کیمیا گیلانی، مرتضی رستمی، سوزان عزیزی، حامد تهرانی، حمید نیک نبرد، کیوان ملک مطیعی، سالار کریمخانی، مریم حسین زاده، افشین قدیمی، سارا والیانی، حسین میرزاییان، فرشته ترابی، آناهیتا خسروی اشاره کرد.

معاونت امور استان‌ها نیز هر ساله سریال‌هایی را تولید می‌کند و از شبکه‌های استانی و در برخی از موارد در شبکه‌های سراسری روی آنتن می‌برد. سریال‌های نامبرده شده تنها سریال‌هایی هستند که نام آن‌ها رسانه‌ای شده است اما قطعا سریال‌های دیگری در مرحله نگارش قرار دارند که ممکن است امسال به تولید و یا حتی پخش برسند. همچنین پروژه‌های نیز در سکوت خبری کلید کار خود را آغاز کرده‌اند که نام آن‌ها را در گزارش‌های بعدی اعلام می‌کنیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است