توصیه کیارستمی به اسکورسیزی: کاری که دوست نداری انجام نده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۶

توصیه کیارستمی به اسکورسیزی: کاری که دوست نداری انجام نده

مارتین اسکورسیزی در فیلم کوتاه خانگی اش که دیروز از شبکه بی بی سی پخش شد با ذکر جمله ای از کیارستمی یاد این فیلمساز ایرانی را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ان‌ام‌ای، پنجشنبه شب ۲۸ می یک فیلم کوتاه خانگی از مارتین اسکورسیزی فیلمساز بلندآوازه سینمای جهان در برنامه «فرهنگ قرنطینه با مری بِرد» در شبکه بی بی سی دو به نمایش درآمد.

این فیلم فقط چند دقیقه بود و با فن آوری ابتدایی ساخته شده بود، به گونه ای که ظاهرا اسکورسیزی آن را در حالت پرتره موبایلش ساخته است.

در این فیلم کوتاه ما کارگردان افسانه ای سینما را می بینیم که هفته های متوالی در خانه به چیزهایی که دوست دارد فکر می کند.

در این ویدیو اسکورسیزی ۷۷ ساله تاکید می کند که از روز ۱۳ مارس به این طرف در خانه اش در نیویورک محبوس است، او می گوید: حداقل برای من، هیچ چشم اندازی وجود ندارد.

اسکورسیزی همچنین در این فیلم کوتاه گفت که نمی داند تولید فیلم جدیدش یعنی «قاتلان ماه کامل» چه موقع آغاز می شود، اما می داند که این پروژه رو به جلو حرکت می کند.

در جای دیگری از فیلم، اسکورسیزی از اهمیت زمان می گوید، اینکه خود-قرنطینگی موجب شده او به ارزش زمان پی ببرد. خالق «گاو خشمگین» همچنین اشاره می کند: تنهایی و انزوا موجب شده که او به اهمیت بودن با کسانی دوستشان دارد، آگاه شود.

کارگردان شاهکارهای «راننده تاکسی» و «رفقای خوب» در جای دیگری از فیلم جمله ای را از فیلمساز فقید ایرانی عباس کیارستمی که در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت، به خاطر می آورد و می گوید، کیارستمی می گفت: «کاری رو که نمی خوای انجام بدی، انجام نده.»

این فیلم کوتاه اسکورسیزی با کلیپی از درام جنایی «مرد عوضی» ساخته هیچکاک و تاثیر آن بر «راننده تاکسی» ساخته خود اسکورسیزی آغاز می شود و با یک کلیپ شاعرانه از فیلم نوار «قاتلان» محصول ۱۹۴۶ که دو مرد را پشت میله های زندان در حال نگاه کردن به ستاره های آسمان نشان می دهد، به پایان می رسد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است