«خونه اینجاست» از ۱۷ خرداد بازمی‌گردد/ جزییات فصل جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶
مریم فیروزی در گفتگو با صبا:

«خونه اینجاست» از ۱۷ خرداد بازمی‌گردد/ جزییات فصل جدید

تهیه‌کننده برنامه «خونه اینجاست» از آغاز سری جدید این مجموعه از 17 خردادماه خبر داد و از تغییرات آن سخن گفت.

مریم فیروزی تهیه‌کننده برنامه «خونه اینجاست» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره سری جدید این برنامه که قرار است از ۱۷ خرداد ماه روی آنتن شبکه هفت سیما برود، توضیح داد: پس از پایان تعطیلات، سری جدید این برنامه پخش می‌شود. فصل اول این برنامه پخش خود را از دی ماه ۹۷ آغاز کرد و ما تقریبا حدود ۷۰ قسمت را تولید و روی آنتن بردیم. این برنامه یک ساله طراحی شده است که قاعدتا با کسر روزهای تعطیل حداکثر باید دی ماه ۹۹ به پایان برسد اما با وقفه‌های پیش آمده ما تا خرداد سال آینده روی آنتن هستیم.

وی درباره تغییرات ایجاد شده در سری جدید این برنامه گفت: بخش عمده‌ای از تغییرات فصل جدید این است که ارتباط خود را با شهرستان‌ها، کارشناسان و متخصصان و مخاطبان بیشتر کنیم.

تهیه‌کننده «خونه اینجاست» ادامه داد: ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلاتی برای حضور مهمانان برنامه که از شهرستان می‌آمدند، شد به همین دلیل در سری اول برای برنامه‌هایی که بعد از عید پخش کردیم با روش‌های دیگری توانستیم با شهروندانی که در شهرستان و یا خارج از کشور زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار کنیم و حالا در سری دوم می‌خواهیم این ارتباط را گسترده‌تر کنیم.

ارتباط با مخاطب را گسترده تر می کنیم

فیروزی با اشاره به اینکه طرح اولیه برنامه این بوده است که مردم خود را در برنامه ببینند، گفت: قصد داریم در سری جدید در ارتباط خود با مخاطبان برنامه موفق‌تر عمل کنیم. در حقیقت در حال تشکیل یک شبکه گسترده با مخاطبان هستیم تا از ابتدای شروع فصل جدید هم آن‌ها را در برنامه ببینیم و هم به لحاظ تصویری با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: توجه به خانواده و مهارت‌هایی که خانواده‌ها باید داشته باشند از نکات قابل توجه سری جدید است. این مهارت‌ها توجه به حفظ سلامت جسم و روح، مدیریت هزینه‌های زندگی، اقتصاد خانوار و…. را شامل می‌شود. ما در سری قبل مهارت‌هایی را که متکی به کسب و کارهای خانگی می‌شد، پیگیری کردیم که در سری جدید علاوه بر آن هدف، قصد داریم درباره مدیریت هزینه‌ها نیز صحبت کنیم و آن را با خانواده‌ها در میان بگذاریم.

تهیه‌کننده «خونه اینجاست» با اشاره به اینکه نیاز خانواده‌ها به تفریح بدیهی است، عنوان کرد: روش‌هایی را که برای انجام تفریحات خانوادگی و دسته جمعی می‌توان انجام داد، یکی دیگر از موضوعاتی است که در برنامه بیان می‌شود تا خانواده‌ها در دوران کرونا البته با رعایت نکات بهداشتی در دوران کرونا بتوانند فضای شادی را در خانه خود ایجاد کنند.

سرگرم کردن بچه ها در خانه

فیروزی افزود: همچنین از آنجا که بچه‌ها در خانه هستند به نحوه نگهداری و سرگرم کردن آن‌ها نیز می‌پردازیم و به تمام آن مواردی که برای مهارت‌های رفتاری و توسعه مدیریت فردی لازم است و مهارت‌هایی که به افزایش چیره دستی و تولید یک محصول منجر می‌شود، توجه می کنیم.

وی با بیان اینکه در سری جدید یک موضوع در هر قسمت از برنامه مطرح می‌شود، اظهار کرد: روزهای هفته را به صورت موضوعی تقسیم بندی می‌کنیم و یک موضوع را از منظرهای مختلف به آن می پردازیم و به صورت متمرکز درباره آن صحبت می کنیم.

تهیه‌کننده «خونه اینجاست» درباره تغییرات در دکور برنامه نیز مطرح کرد: ساختار اصلی دکور برنامه همان دکور قبلی است اما جزییاتی را با توجه به شرایط برنامه قرار است به آن اضافه کنیم که فکر می‌کنم از دید بینندگان برنامه جذاب‌تر، دیدنی‌تر و کامل‌تر باشد. همچنین کارهای گرافیکی این برنامه در حال پیگیری است.

توجه به فرهنگ مردمی در سراسر ایران

فیروزی افزود: از آنجاکه قرار است با مردم شهرهای مختلف کشور در ارتباط باشیم، روی فرهنگ مردم در سراسر ایران نیز مطالعه و بخش‌هایی را با محتوای فرهنگ اقوام مختلف، گویش‌ها، لباس‌های محلی، آوازها و موسیقی‌ها و… آماده می‌کنیم و همچنین به کسب و کارهای محلی و صنایع دستی که پیوست فرهنگی قوی دارد که در صورت قوت گرفتن می‌تواند به اقتصاد محلی کمک کند نیز توجه داریم تا با برنامه‌ریزی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد بتوانیم همه جانبه‌تر به این موضوع نگاه کنیم.

به گفته وی، این برنامه قصد دارد با نشان دادن امید و تلاش افراد بتوان مخاطبان را در حس و حال برنامه شریک کرد چراکه پس از تعطیلات طولانی مدت ناشی از بحران کرونا کشور باید فعالیت‌هایی را که باعث رونق زندگی مردم می‌شود، آغاز کند.

تهیه‌کننده «خونه اینجاست»  در پایان درباره استقبال مخاطبان نیز گفت: با روش‌هایی که برای سنجیدن میزان استقبال مخاطبان برای ما امکان پذیر بوده است به نظر می‌رسد با وجود آنکه مدت زیادی از پخش برنامه نگذشته استقبال از برنامه خوب بوده و برای ما احساس خوشایندی را به وجود آورده است که من امیدوارم با وقفه ایجاد شده در عید نوروز و ماه رمضان دوباره بتوانیم مخاطبان را جذب برنامه کنیم.

عکس از محمد مالکی است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است