پرهیز از هتک حرمت اعضای مستعفی کانون فیلمنامه‌نویسان/ اخلاق‌مدار باشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
جلال الدین دری واکنش نشان داد:

پرهیز از هتک حرمت اعضای مستعفی کانون فیلمنامه‌نویسان/ اخلاق‌مدار باشید

عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان به اتهام زنی به دو عضو شورا که به تازگی استعفا کرده اند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در چند روز اخیر کانون فیلمنامه نویسان سینما با دو استعفای مهم در شورای مرکزی روبه رو بوده است؛ اتفاقی که باعث شد برخی رسانه های غیررسمی به اتهام زنی به دو عضو مستعفی بپردازند. حمایت از محمد امامی متهم پرونده فساد اقتصادی از جمله اتهاماتی بود که مطرح کردند.

به همین منظور سید جلال الدین دُری عضو اصلی شورای مرکزی و مسئول کارگروه حقوقی کانون فیلمنامه نویسان سینما در یادداشتی که در اختیار صبا گذاشته شده است در این باره واکنش نشان داد.

متن یادداشت بدین شرح است: «اختلافاتی در نحوه مدیریت و اداره کانون فیلمنامه نویسان در این دوره وجود داشت که چیز بعیدی هم نیست در همه دوره ها و در همه سطوح شورا ها این اختلافات به چشم می خورد. مسائل و مشکلات مربوط به درون صنف است جنبه عمومی ندارد و اگر لازم باشد به اطلاع همکاران می رسد.

یقینا من از رفتن همکارانم از شورای مرکزی خرسند نیستم و پیش از آنها استعفا داده بودم تا کار شورا بهتر پیش برود ولی استعفا پذیرفته نشد. اختلافات زیادی در نحوه اداره شورا و پیشبرد کارها داشتیم اما دشمن هم نبوده و نیستیم یعنی من دشمن کسی نیستم امیدوارم آنها هم نباشند ولی نسبت دادن شورای مرکزی و اعضایش به باند محمد امامی و یا سواستفاده از اختلافات درون صنفی و تعمیم دادن آن به یک مسئله بیرون صنفی از سوی هر کسی بوده است کار درستی نیست.

هر فردی در داشتن عقیده شخصی اش آزاد است و نباید مورد مواخذه و آزار قرار بگیرد، هتک حرمت شود. بی رحم و بی انصاف نباشیم آیا در همین کشور هنرمندان برای آزادی یک قاتل دوره نمی افتند تا از اولیای دم برای او رضایت بگیرند یا یک اسیدپاش! آنها نه تنها مورد مواخذه نیستند بلکه تشویق هم می شوند حال چگونه است که این همکاران ما برای در خواست یک مرخصی چنین به باد اتهام قرار می گیرند. نمی دانم واقعا از درک من خارج است اما به عنوان عضوی از شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان اعلام می کنم نظر دوستان و همکاران سابق این شورا ارتباطی با کانون فیلمنامه نویسان نداشته و ندارد و حتی یکبار هم در این مورد در شورای مرکزی کانون بحثی نشده است و تمام اختلافات در شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان صنفی در جهت حفظ منافع صنف و کیان شورای مرکزی بوده است و همکارانی که بصورت شخصی ذیل هر بیانیه ای را امضا کرده اند مانند هر انسان دیگری در انجام تصمیم خود مختار و آزاد بودند.

امیدوارم این بداخلاقی ها در جامعه کمتر شود برای دوستان و همکاران آرزوی موفقیت دارم.

سید جلال الدین دُری»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است