برگزاری جشن مستقل مستند سینمای ایران هنوز مشخص نیست/ تصمیم در هیات رئیسه

محمد صوفی رییس یازدهمین جشن مستقل مستند سینمای ایران که در سال 98 برگزار شد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره برگزاری این جشن در سال جاری با توجه فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای هنری گفت: با توجه به این که هنوز ویروس کرونا در ایران وجود دارد، جشن مستقل مستند سینمای ایران هم تابعی از شرایط و تصمیم های خانه سینماست و تاکنون خبر قطعی برای برگزاری جشن اصلی خانه سینما هم اعلام نشده است.

به گفته وی، برگزاری این جشن باید در سطح کلان خانه سینما بررسی شود.

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم با وجود این که پیش از شروع سال 99، هیات رئیسه جشن مستقل مستند سینمای ایران تصمیم‌ برگزاری آن را گرفت، مقدمات کار هم آماده شده بود و رییس دوره جدید هم انتخاب شد اما به دلیل فراگیری کرونا فعلا متوقف شده تا خانه سینما تصمیم نهایی را بگیرد.

صوفی درباره اعضای هیات رییسه این انجمن توضیح داد: هیات رییسه جشن مستند سینمای ایران زیر نظر انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند انتخاب می‌شود که وظیفه سیاست‌گذاری و برگزاری جشن را برعهده دارند.

این هنرمند فیلمساز در پایان تاکید کرد: زمان و نحوه برگزاری این جشن هنوز مشخص نیست و هر زمان که قطعی شود، دبیرخانه جشن تصمیم‌ها را اعلام خواهد کرد. امسال، رییس مستقل مستند سینمای ایران من نیستم اما جزوی از انجمن صنفی مستقل تهیه‌کنندگان هستم.

دلارام صادقی

انتهای پیام/