چهره واقعی ناپلئون بناپارت مدلسازی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۹
با استفاده از هوش مصنوعی؛

چهره واقعی ناپلئون بناپارت مدلسازی شد

چهره واقعی ناپلئون بناپارت نخستین امپراتور فرانسه با استفاده از نرم افزار Art Breeder مدلسازی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از یاهو، ژاک لویی دیوید، هوراس ورنت، واسیلی ورشچگین و هنرمندان دیگر به دنبال جاودانه کردن ناپلئون بناپارت بودند و کم و بیش هم به موفقیت هایی دست پیدا کردند اما احتمالا نتوانسته اند در حد واقع گرایی عکاس مستقل آمستردامی با نام مستعار «گانبرود» که چهره بناپارت را مدلسازی کرده عمل کنند.

این مرد هلندی برای ترسیم پرتره ای از امپراتور فرانسه به ماشین زمان نیاز نداشته است، او موفق شده به لطف نرم‌افزار Art Breeder چهره ناپلئون بناپارت را با کیفیتی تقریبا دقیق مدلسازی کند.

عکاس هلندی در توییتی در این باره در صفحه شخصی خود چنین نوشته است: من چهره ناپلئون بناپارت را با آپلود کردن چندین مدل از چهره او در نرم افزار هنری Art Breeder ایجاد کرده ام.

او افزوده است: مثلا لباس های ناپلئون را به صورت مستقیم از نقاشی سال ۱۸۱۳ ژاک لویی دیوید نقاش نامدار سبک نئوکلاسیسیسم فرانسه به سرقت برده ام.

ناپلئون بناپارت البته تنها شمایل انقلاب فرانسه نیست که چهره اش به صورت مدرن مدلسازی شده است، در سال ۲۰۱۳ گروهی از متخصصان بازسازی چهره به رهبری فلیپ فراش چهره روبسپیر یکی از شخصیت های مشهور انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را به صورت سه بعدی مدل سازی کرده بودند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است