«اونهَیملیش» بر کودکی و هیولا متمرکز است/ قاتل سریالی در تعقیب بچه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱

«اونهَیملیش» بر کودکی و هیولا متمرکز است/ قاتل سریالی در تعقیب بچه‌ها

گالری «ایرانشهر» تا 4 تیرماه بصورت آنلاین میزبان نمایشگاه نقاشی و ترکیب مواد فرشید لاریمیان است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی گالری‌ها، درحال حاضر تعدادی از گالری‌ها امکان بازدید آنلاین از نمایشگاه‌ها را برای مخاطبان هنرهای تجسمی خود فراهم کرده‌اند در همین راستا گالری «ایرانشهر» از یکشنبه ۴ خرداد تا چهارشنبه ۴ تیرماه ۹۹ امکان بازدید آنلاین از نمایشگاه انفرادی نقاشی و ترکیب مواد فرشید لاریمیان را با عنوان «اونهَیملیش» فراهم کرده است.

در بخشی از متن استیتمنت این نمایشگاه به قلم عادل هاشمی، آمده است: «آثار فرشید در دوره‌های مختلف ملهم از مفهوم کودکی و مؤلفه‌های دوران کودکی بوده است. این پروژه نیز کماکان در ادامه‌ آثار پیشین است، اما این بار مفهوم کودکی را با یکی از مظاهر شَر پیوند می‌زند. پروژه «اونهَیملیش» متمرکز بر دو مفهوم است: کودکی و هیولا. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه به بخش کودکىِ این پروژه می‌پردازد.

هیولا انواع گوناگونی دارد و یکی از گونه‌های آن تایپ قاتلِ سریالی است. آنچه به درونمایه‌ اصلی و نقطه‌ الهام و شروع این پروژه برای فرشید بدل شد، قتل‌های سریالی آندره چیکاتیلو در روستوف در دهه‌ هشتاد میلادی بود. متاسفانه بیشتر قربانیان چیکاتیلو کودکان، به ویژه دختر‌بچه‌ها بودند. او آن‌ها را در پارک‌ها و ایستگاه‌های قطار تعقیب میکرد، و بعد از ارتکاب به جنایت، آن‌ها را در جنگل دفن می‌کرد. او کلبه‌ای را در یک جنگل خریده بود و از آن به عنوان محلی امن برای اجرای نقشه‌های شوم خود استفاده می کرد.»

علاقه‌مندان برای بازدید آنلاین از نمایشگاه «اونهَیملیش» می‌توانند به سایت گالری «ایرانشهر» به نشانی iranshahrvision.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است