فرهنگِ جامعه بدون رسانه‌های فرهنگی از بین می‌رود/ «صبا» به‌روز است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۵
ارشا اقدسی در گفتگو با صبا:

فرهنگِ جامعه بدون رسانه‌های فرهنگی از بین می‌رود/ «صبا» به‌روز است

ارشا اقدسی سرمربی و طراح بدلکاری معتقد است رسانه‌ها باید اخبار دسته‌اول را به‌جای کپی از روی یکدیگر منتشر کنند.

ارشا اقدسی سرمربی رشته بدلکاری که در سینما نیز در همین زمینه فعالیت دارد به مناسبت هشتمین سالگرد مجموعه رسانه‌ای «صبا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وظیفه یک رسانه فرهنگی گفت: انتقال حقایق و کشف اخبار خاص از مهم‌ترین وظایف یک رسانه فرهنگی است زیرا درحال حاضر بسیاری از رسانه‌ها فقط به دنبال کپی کردن اخبار هستند. به نظر من رسانه‌ای فعالیت بهتری دارد که خود به دنبال اخبار جالب و دسته اول می‌رود و آن‌ها را منتشر می‌کند.

وی افزود: یک رسانه فرهنگی اهمیت بالایی دارد زیرا زمانی که دیگر بخش‌های فرهنگی در جامعه تاثیرگذار هستند اگر خبری درباره آن‌ها منتشر نشود، فعالیت‌های آن‌ها ارزش خود را از دست می‌دهد زیرا فرهنگ نیاز به دیده شدن دارد و این کار رسانه است تا درخشیدن آن را به مردم نشان دهد.

مربی مسابقه «عصر جدید» درباره انتظار خود از یک رسانه فرهنگی عنوان کرد: یک رسانه فرهنگی باید اخبار را با اطمینان به صحت آن نه برپایه اعتماد به یک فرد مشهور منتشر کند. البته که این کار بسیار سختی است اما از انتشار اخبار دروغ جلوگیری می‌شود و در کنار آن به یک رسانه فرهنگی معتبر که منبع اطلاعی مردم است، تبدیل می‌شود.

وی افزود: اگر رسانه فرهنگی وجود نداشته باشد بخش مهمی از فرهنگ از بین می‌رود چه از نظر ثبت و چه از نظر اطلاع رسانی اتفاقات فرهنگی. یک رسانه است که رویدادها را ثبت می‌کند و به نوعی تاریخ را نگارش می‌کند پس اگر اخبار را نادرست و اشتباه منتشر کند می‌توان گفت تاریخ را دچار تحریف کرده است.

این طراح بدلکاری در پایان با اشاره به هشت ساله شدن مجموعه رسانه ای صبا بیان کرد: به‌روز و پیشرو بودن «صبا» اتفاق بسیار خوبی است. درنهایت معتقدم باید از هر رسانه‌ای که در زمینه فرهنگی درحال فعالیت است تشکر کرد به این دلیل که بسیار تاثیرگذار هستند و من نیز در حوزه کاری خود از آن‌ها بسیار ممنونم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است