«کرونا تمام شد» را برای روزهای شاد آماده کرده‌ام/ تدارک قطعه‌ای برای کودکان | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
سامان احتشامی در گفتگو با صبا:

«کرونا تمام شد» را برای روزهای شاد آماده کرده‌ام/ تدارک قطعه‌ای برای کودکان

سامان احتشامی از انتشار چند اثر جدید که در ایام قرنطینه ساخته است، خبر داد.

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: در ایام قرنطینه دو اثر جدید ساختم که یک قطعه را بعد از اینکه بیماری کرونا تمام شود منتشر می کنم زیرا این اثر شاد است و عنوانی که برای آن در نظر گرفتم «کرونا تمام شد» است. دلیل اینکه این اسم را برای این قطعه انتخاب کردم این است که بعد از بیماری کرونا مردم شاد هستند و دوست دارم در آن ایام این قطعه شاد و انرژی بخش را بشنوند.

این آهنگساز از انتشار قطعه دیگری با عنوان «سنگ صبور» خبر داد و تاکید کرد: آهنگسازی این اثر به عهده من بوده است و سعید عبداللهی نیا به عنوان خواننده با من همکاری کرده است و شعر این قطعه از داریوش کاردان است. همچنین یک قطعه برای ساز پیانو و سازهای ضربی ساختم که نوازندگی تمامی سازها به عهده خودم بوده است و محی نیکو صدابردار این اثر موسیقایی بوده است.

این نوازنده پیانو درباره دیگر فعالیت هایش نیز توضیح کرد: همچنین این روزها به همراه مجید صالحی مجری برنامه «ام شو» هستم که این برنامه در روزهای شنبه ساعت ۹ شب به صورت زنده اجرا می شود و تجربه متفاوتی برای من است.

احتشامی افزود: همچنین حدود ۲ سال پیش ضبط یک اثر صوتی برای کودکان را به همراه رضا بابک شروع کردیم که اسم این اثر «کدو قلقلی و دیو فرفره سر» است و پس از اخذ مجوز به زودی از سوی انتشارات آوای باغ مهر منتشر می شود. در این اثر احترام برومند، راضیه برومند، حمید جبلی، سوسن مقصودلو، هوشنگ قوانلو، کامیار محبی، فریبا متخصص و… حضور دارند که کارگردانی این اثر به عهده رضا بابک بوده است و صدابرداری و آهنگسازی اثر را من انجام داده ام.

آهنگساز آلبوم «باغ به باغ» درباره کلاس های آنلاین نیز عنوان کرد: برگزاری کلاس های آنلاین با سختی های زیادی همراه است و اگر نتوانیم به درستی این کلاس ها را هدایت کنیم مفید نخواهد بود.

این نوازنده و آهنگساز درباره برگزاری کنسرت های آنلاین نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد: کنسرت آنلاین برای مردم ما که نمی توانند از طریق تلویزیون برنامه زنده موسیقی ببینند خیلی خوب است. متاسفانه در کشور ما اگر یک خانواده بخواهند به کنسرت بروند ممکن است هزینه آن برابر با حقوق دریافتی یک ماه آن خانواده باشد در نتیجه برگزاری کنسرت های آنلاین سبب شد تا خیلی از خانواده ها بتوانند کنسرت ببینند. مشکل مهم برگزاری کنسرت آنلاین ضعیف بودن اینترنت است و به همین دلیل من در کنسرت آنلاینی که در تالار وحدت برگزار کردم تصمیم گرفتم دونوازی اجرا کنم زیرا ضعیف بودن اینترنت مشکلات زیادی برای اجرای یک ارکستر بزرگ به وجود می آورد.

وی در پایان گفت: هنرمندان در این ایام باید به فکر این باشند تا از طریق دیگری کسب درآمد کنند زیرا با توجه به شرایط پیش آمده حتی اگر سالن برگزاری کنسرت ها هم باز شود بسیاری از خانواده ها تا پایان کرونا به کنسرت نمی آیند در نتیجه این مشکلات با هنرمندان است و مسئولان باید فکری به حال هنرمندان کنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است