نویسندگی راهی نیست که بشود یک‌شبه و با هواپیما آن را پیمود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲

نویسندگی راهی نیست که بشود یک‌شبه و با هواپیما آن را پیمود

مصطفی رحماندوست می‌گوید نویسندگی راهی نیست که بشود یک‌شبه و با هواپیما آن را پیمود، بلکه باید پله به پله و آهسته آهسته در این مسیر قدم نهاد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: برای نویسنده شدن باید خواند و خواند و خواند و نوشت و حتما در جلسات نقد داستان شرکت کرد.

وی که داور پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» است، گفت: آن‌هایی که قلم به دست می‌گیرند، راه درازی در پیش دارند و شرکت در چنین پویش‌ها و جشنواره‌هایی، نخستین قلقلک‌ها و خواستن‌ها برای نویسنده شدن است.

این نویسنده افزود: مهم این است که جامعه مقابل راه این نوقلمان چه قرار دهد. اگر در این مسیر، آموزش درست و هدایت وجود داشته باشد، احتمالا شاعر و نویسنده می‌شوند، در غیر این صورت این استعدادها نهفته می‌ماند.

رحماندوست تاکید کرد: حوصله قلم به دست گرفتن و نوشتن کم چیزی نیست. همین‌که این تعداد در این پویش شرکت کردند و نوشتند یعنی گام اول را برداشته‌اند.

این شاعر و نویسنده با اشاره به داوری ۷۲ اثر رسیده به بخش پایانی این پویش، گفت: متاسفانه بسیاری از آثار دچار آفت تبلیغات شده بودند. برخی هم خیلی خوب آغاز شدند اما در ادامه تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتند.

او تاکید کرد: آن‌چه رادیو و تلویزیون می‌گوید و روزنامه‌ها تیتر می‌زنند، زبان بچه‌ها نیست، اما متاسفانه بچه‌ها فکر می‌کنند اگر از آن‌ها استفاده کنند، حتما برنده می‌شوند.

رحماندوست در  پایان گفت: البته حدود ۱۰ اثر هم بودند که بدون شعارزدگی نوشته شده بودند؛ انگار کودک نویسنده پیش سردار رفته بود، بدون واسطه رسانه‌ها با او قدم زده و تجربیات خودش را نوشته بود.

«پویش نامه به سردار آسمانی» ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد و پس از داوری آثار و معرفی برگزیده‌ها، برترین آثار دریافتی در قالب یک مجموعه کتاب منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است