سینماهای خصوصی که کارمندانشان را اخراج نکردند تسهیلات می‌گیرند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴

سینماهای خصوصی که کارمندانشان را اخراج نکردند تسهیلات می‌گیرند

مصوبات هفتمین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، به شرکت های پخش که در سال ۹۸ حداقل ۲ فیلم اکران کرده باشند و سینماهای بخش خصوصی، لابراتوارها و استودیوهای صدا که پرسنل خود را در سال ۹۹ اخراج نکرده باشند معادل ۳ برابر ۲۳ درصد سهم کارفرما در لیست بیمه دی ماه سال ۹۸ کمک بلاعوض می شود.

این حمایت ها از مصوبات هفتمین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما بود که صبح امروز به ریاست حسین انتظامی در سازمان سینمایی برگزار شد.
از شروط این حمایت ها یکسان بودن نام کارگاه و نام موسسه دارای مجوز از سازمان سینمایی و همچنین ارائه لیست بیمه دی سال ۹۸ و فروردین ۹۹ حداکثر تا ۱۰ تیرماه حسب مورد به دفتر نظارت بر عرضه و نمایش یا دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی است که این زمان قابل تمدید نیست.
در این جلسه سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گزارشی از اکران آنلاین فیلم ها ارائه کرد. همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات قبلی کارگروه مانند کمک هزینه یک میلیون تومانی به ۱۷۰۰ عضو خانه سینما در دو نوبت ارائه و از همکاری مسئولانه خانه سینما قدردانی شد.
وام سیصد میلیونی به ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروز، کمک ۵۰ میلیونی به فیلم های اکران آنلاین و کمک ۶۰ میلیون تومانی برای تبلیغات مجدد فیلم هایی که در اسفند ۹۸ در حال اکران بوده اند دیگر موارد مطرح شده بود که بر اجرای آن تاکید شد.
بحث و تبادل نظر درخصوص بازگشایی سینماها و سیاست های اکران برای بازگشایی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیه کنندگان و معاونان سازمان سینمایی اعضای این کارگروه هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است