کنسرت‌های آنلاین با این وضع اینترنت فقط نارضایتی مردمی ایجاد می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۸
مهرشاد حاجیلو در گفتگو با صبا:

کنسرت‌های آنلاین با این وضع اینترنت فقط نارضایتی مردمی ایجاد می‌کند

مهرشاد حاجیلو از مشکلات برگزاری کنسرت های آنلاین و معضلات هنرمندان به دلیل بیماری کرونا گفت.

مهرشاد حاجیلو خواننده ومدرس آواز ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره مشکلاتی که بیماری کرونا در عرصه هنر به وجود آورده است، گفت: بیماری کرونا ضربه های جبران ناپذیری به هنر زده و این مشکلات هر روز بیشتر می شود و به نظر من عوارض جدی تر آن بعد از کرونا بروز پیدا می کند. به عنوان مثال چندین آموزشگاه موسیقی تعطیل شده اند زیرا نمی توانستند اجاره بهای ساختمان را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان نمی توانند با کلاس های آنلاین ارتباط برقرار کنند، تاکید کرد: به طور کلی کلاس های آواز باید حضوری برگزار شود تا هنرجو بتواند با استاد خود ارتباط برقرار کند و چون کیفیت آموزش در کلاس های آنلاین خیلی پایین است به همین دلیل بسیاری از هنرجویان ترجیح می دهند بعد از بیماری کرونا آموزش خود را ادامه دهند، حق هم با هنرجو است زیرا وضعیت اینترنت هم خیلی بد است.

خواننده قطعه «می خواهمت» افزود: متاسفانه دولت هیچ حمایتی از هنرمندان نمی کند و فقط چندین بار خانه موسیقی بیانیه داد که از هنرمندان حمایت می شود ولی در عمل شاهد بودیم که هیچ اتفاقی نیفتاد، در نتیجه هنرمندان موسیقی هر روز ناامید تر می شوند.

وی درباره کنسرت های آنلاین نیز خاطرنشان کرد: به نظر من برگزاری کنسرت های آنلاین از پایه و اساس اشتباه است. به عنوان مثال کنسرت همایون شجریان با انتقادهای زیادی همراه شد زیرا حضور در سالن کنسرت خیلی مهم است و مخاطب باید از نزدیک با هنرمند در ارتباط باشد تا حس و حال منتقل شود. در کشور آلمان بعد از کرونا اولین کنسرت با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد و اگر دولت حمایت کند ما هم می توانیم کنسرت برگزار کنیم فقط دولت باید هزینه سالن های کنسرت را کمتر کند زیرا در یک سالن سه هزار نفری باید ۱۵۰۰ بلیت فروخته شود تا فاصله رعایت شود و مخاطبان آسیب نبینند.

این هنرمند اضافه کرد: باید واقعیت را بپذیریم که کنسرت آنلاین یک فرصت نیست بلکه آسیب بیشتری به موسیقی می زند در نتیجه بهتر است اصلا کنسرتی برگزار نشود زیرا به مرور زمان این کنسرت های بی کیفیت مخاطب را دلزده می کند و بعد از آن مخاطب نمی تواند با کنسرت ارتباط برقرار کند.

وی در پایان گفت: کنسرت همایون شجریان قبلا با همین گروه اجرا شده بود و حتی قطعات هم تکراری بود پس ضرورتی برای برگزاری این کنسرت وجود نداشت تا اعتراض به بی کیفیتی کنسرت هم به نظرات مردم اضافه نشود. هنرمندان باید به فکر مخاطبان هم باشند و فقط براساس یک ایده که آزمون و خطا نشده است پیش نروند البته اگر به بازخوردهای چند کنسرت قبلی توجه می کردند متوجه می شدند وضعیت بد اینترنت شرایط مساعدی را فراهم نمی کند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است