رسانه‌ها بی‌قاعده عده‌ای را بزرگ می‌کنند/ «صبا» در حوزه فرهنگ جریان‌ساز باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸
کریم اکبری مبارکه در گفتگو با صبا:

رسانه‌ها بی‌قاعده عده‌ای را بزرگ می‌کنند/ «صبا» در حوزه فرهنگ جریان‌ساز باشد

کریم اکبری مبارکه به عنوان یک هنرمند پیشکسوت تئاتر و تصویر می گوید از رسانه «صبا» انتظار می رود فرهنگساز و جریان‌ساز باشد.

کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت ۸ ساله شدن فعالیت مجموعه رسانه ای صبا در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا اظهار کرد: مهمترین رسالتی که برای رسانه می‌توان متصور شد، آگاهی بخشی است. در شرایط امروز، اطلاعات به طرق مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما اینکه تا چه حد این داده‌ها صحیح است، بحثی مهم است.

وی افزود: جدا از آگاهی‌بخشی، رسانه موظف است پیام رسانی سریع برای مردم باشد. سرعت انتقال اطلاعات به اندازه‌ای بالا رفته که اگر رسانه های ما نتوانند به سرعت مخاطب خود را از اتفاقات باخبر کنند گوی رقابت را به رسانه‌های خارجی و شبکه های مجازی باخته اند.

این بازیگر تاکید کرد: تاکید دیگری که برای رسانه‌ها دارم، پرهیز از حاشیه‌سازی است. این معضل متاسفانه در برخی رسانه های زرد وجود دارد که می‌خواهند به هر قیمتی جذب مخاطب کنند، حتی در این راستا از ورود به حریم خصوصی هنرمندان یا افراد مشهور ابایی ندارند.

اکبری مبارکه تاکید کرد: رسانه همچنین باید بداند که توجه بیش از حد به برخی افراد که شاید جنبه لازم را ندارند، باعث می شود عده‌ای الگوی جوانان شوند که شایستگی لازم را ندارند. این آسیبی است که متاسفانه در حوزه رسانه وجود دارد.

وی در پایان درباره خبرگزاری صبا گفت: این رسانه به عنوان رسانه کاملا فرهنگی – هنری قادر است جریان‌ساز اتفاقات خوبی در حوزه مورد نظر خود باشد، چون فکر می‌کنم لازم است در عرصه فرهنگ اقدامات مناسب بیشتری انجام شود، پس توصیه می‌کنم صبا به شکلی جدی‌تر در حوزه فرهنگسازی در عالم هنر ورود کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است