صداقت شرط اول و آخر کار رسانه‌ای است/ «صبا» جانبدارانه رفتار نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۳
کامبیز دیرباز در گفتگو با صبا:

صداقت شرط اول و آخر کار رسانه‌ای است/ «صبا» جانبدارانه رفتار نمی‌کند

کامبیز دیرباز معتقدست مهم ترین وظیفه رسانه فرهنگی و خوب این است که صادق باشد.

کامبیز دیرباز در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا به عنوان یک بازیگر و فعال هنری انتظار خود را از یک رسانه فرهنگی اینگونه عنوان کرد: به نظر من یک رسانه خوب در درجه اول، وسط و آخر باید صادق باشد یعنی در اخبار جانب‌داری و موضع‌گیری نداشته باشد و خبر را آنگونه که هست به مخاطب برساند. در واقع باید ذات کار خبر را که باید بی‌طرف گفته شود، رعایت کند تا مورد پسند مخاطبان واقع شود.

وی افزود: من تا حدود ۶ و ۷ سال هر روز برای خریدن روزنامه اقدام می کردم و حتما یکی از آن‌ها روزنامه سینمایی و هنری بود. کسی مانند من که خرید روزنامه جزو عادت‌های زندگی‌اش بود در حال حاضر رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها را دنبال می‌کند پس پیگیری اخبار به‌روز و در حال حاضر به دقیقه و پرهیز از فضاهای زرد و غیرمعتبر می‌تواند مخاطبانی امثال من را راضی کند.

بازیگر «آقازاده» درباره وضعیت امروز رسانه‌های فرهنگی نیز اظهار کرد: آن زمان که من دائما روزنامه‌ها را دنبال می‌کردم، کسی که می‌خواست روزنامه‌‌ای را منتشر کند باید از فیلترهای متفاوتی رد می‌شد و به هرحال یک سطح سوادی داشت و هرکسی نمی‌توانست این کار را انجام بدهد اما در حال حاضر تناسبی بین کمیت و کیفیت نیست و هرکس می‌تواند با تاسیس یک کانال و صفحه در فضای مجازی یک رسانه‌ اینترنتی خبری برای خود داشته باشد.

دیرباز تاکید کرد: به دلایلی که در بالا ذکر شد برای کسی که قصد دارد وارد محیط‌های خبری شود و اخبار را دنبال کند، تشخیص و تمیز دادن بین اینکه پیگیر کدام رسانه باشد یا نباشد، به نظرم من سخت شده است اما به هرحال افراد باید بدانند چه رسانه‌ای را باید دنبال کنند، کدام اخبار دقیق‌تر و درست‌تر است، کدام رسانه جانب‌دارانه و وابسته به یک جریان است و….

وی در پایان درباره مجموعه رسانه‌ای صبا که ۸ سالگی خود را جشن می گیرد، اظهار کرد: من رسانه صبا را دنبال می‌کنم. محمدرضا شفیعی مدیر مسئول مجموعه رسانه‌ای صبا را دوست دارم با وجود آنکه سن زیادی ندارد اما باتجربه و کاربلد است. امیدوارم این مجموعه هم همانند گذشته جانب‌دارانه رفتار نکند و در رسالت خود که پوشش دادن اخبار است موفق عمل کند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است