چالش‌های دختر کوچولو با تعریف انسان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱

چالش‌های دختر کوچولو با تعریف انسان

کتاب «یک آدم نقاشی کن!» جدیدترین اثر فریبا کلهر وارد بازار کتاب کودک و نوجوان شده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «یک آدم نقاشی کن!» جدیدترین اثر فریبا کلهر که به بیان مفهومی فلسفی برای کودکان پرداخته، وارد بازار کتاب کودک و نوجوان شده است.

این کتاب داستان عمو نقاش و دختر کوچکی به نام صبا است که گفت‌وگوهای آن‌ها شکل دهنده‌ بدنه‌ اصلی داستان است. عمو نقاش قرار است برای صبا یک آدم بکشد اما به جای آن یک موش می‌کشد، از همین‌ جای داستان چالش‌های صبا با تعریف انسان و ماهیت و هویت او آغاز می‌شود.

قهرمان اصلی داستان در ادامه خواستار تغییر در نقاشی است، اما مرد نقاش باز هم برای او موش می‌کشد، موش‌هایی که رفتارهای انسانی دارند اما در نهایت در نگاه صبا نمی‌توانند شبیه انسان‌ها باشند. در ادامه مرد نقاش و صبا درباره‌ این ویژگی‌ها صحبت می‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «عمو نقاش موش دیگری کشید. موشی که در لانه‌اش یخچال بزرگی داشت که درش باز بود. عمو نقاش گفت: «این موش چیزهای دیگری هم می‌خورد. ببین یخچالش پر از سوسیس و هندوانه و نوشابه‌ی گازدار است.» صبا گفت: اما باز هم او یک موش است و با آدم فرق دارد. برایم یک آدم نقاشی بکش!»

این کشمش‌ها و گفت‌وگوها مخاطب را به سوی سوال‌هایی مفهومی درباره‌ی خود سوق می‌دهد، اما نویسنده هوشمندانه عمل می‌کند و برای داستان، پایان‌بندی متفاوتی در نظر گرفته است.

مخاطبان بالای ۱۱ سال قرار است در پایان با چالش جدیدی روبرو شوند و با بستن کتاب به سراغ یافتن پاسخ سوال‌های‌شان بروند.

میترا عبدالهی تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته و این اثر با قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه وارد بازار کتاب کودک و نوجوان شده است.

برای تهیه‌ این اثر ۲۸ صفحه‌ای می‌توانید به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) در سراسر ایران و شهرهای کتاب‌ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است