مستند داستانی «لوتوس» در کانادا روی پرده رفت

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «Gimli Film Festival» از روز دوم مرداد ماه 98 در کشور کانادا آغاز به کار کرد و مستند داستانی «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن دوست، عصر روز گذشته (شنبه ۵ مرداد) در Lady of the Lake Theatre به نمایش در آمد.

جشنواره بین‌ المللی فیلم «Gimli Film Festival» بزرگ‌ ترین جشنواره فیلم در منطقه مانیتوبا کانادا است که آثار مهم و برنده جایزه در تمامی ژانرها از کشورهای مختلف جهان را پذیرا بوده و بیش از ۱۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی به برندگان می‌پردازد.

در این جشنواره، «لوتوس» برای کسب جایزه با فیلم‌ هایی از کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، سوئد، فرانسه، دانمارک، سوییس و هلند رقابت داشت.

«لوتوس» پیش از این، برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم «بیگ‌ اسکای» آمریکا و تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت شده و نامزد کسب نشان بهترین فیلم در جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چــــک و جشنواره‌ فیلم کوتاه «منچستر» انگلستان بوده است.

این فیلم برنده تندیس فیروزه‌ای بخش بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت، تندیس کتاب زرین بهترین فیلم از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، تندیس شایستگی بهترین فیلم دهمین جشن مستقل سینمای مستند و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند نیز بوده است.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌ بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

مجری طرح این فیلم، موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌ دوست» است که با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.