مردم سراغ رسانه‌های باهویت‌ بروند/ به «صبا» اعتماد دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۷
منصور ضابطیان در گفتگو با صبا:

مردم سراغ رسانه‌های باهویت‌ بروند/ به «صبا» اعتماد دارم

منصور ضابطیان می گوید مردم به مرور زمان رفتار در فضای مجازی را یاد خواهد گرفت و متوجه خواهد شد که باید سراغ رسانه های هویت دار بروند. 
منصور ضابطیان تهیه کننده و مجری باسابقه تلویزیون و گوینده رادیو در هشتمین سالگرد تاسیس مجموعه‌ رسانه‌ای صبا در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره اینکه از یک رسانه فرهنگی چه انتظاری دارد، بیان کرد: انتظار من از یک رسانه فرهنگی این است که خبرها را بدون حب و بغض و به شکل بی طرفانه منعکس کند.
این نویسنده افزود: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از خبرنگاران به دلیل آنکه تازه کار خود را آغاز کرده اند و متاسفانه رهبری و هدایت درستی از سوی سردبیران و افراد باتجربه نمی شوند، مسایل شخصی و علاقه مندی های خود را در تنظیم خبر لحاظ می کنند. این موضوع با دنیای ژورنالیسم فاصله دارد و مهم ترین انتظار من این است که چنین حرکت هایی صورت نگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که یک رسانه فرهنگی در انتشار اخبار چه رفتاری باید داشته باشد، عنوان کرد: رفتاری بی طرفانه، منصفانه و مبتنی بر ارایه اطلاعات درست، رفتاری است که یک رسانه باید داشته باشد.
مجری برنامه «فرش بنفشه» درباره تغییر رویکرد رسانه ها از گذشته تاکنون نیز اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی که فضای مجازی بدون آنکه نظارتی روی آن باشد و یا ملاکی برای صحیح یا ناصحیح بودن اخباری که ارایه می کند داشته باشیم، برنده تمام بازی های رسانه ای شده است، طبیعتا کار رسانه های فرهنگیِ صاحب شناسنامه کمی سخت تر شده است و باید خودشان را بیشتر اثبات کنند.
ضابطیان ادامه داد: ما در دوران گذار فرهنگی هستیم و فضای مجازی پیشتاز این ماجرا است اما رفته رفته دوباره نشانه های فرهنگی جایگاه خود را پیدا خواهند کرد چراکه مردم رفتار در فضای مجازی را بیشتر یاد خواهد گرفت و متوجه خواهد شد که به هر مطلبی در فضای مجازی نباید اعتماد کرد و باید سراغ رسانه های هویت دار بروند.
وی در پایان با اشاره به اینکه اصولا خبرگزاری ها را آنچنان دنبال نمی کند، مطرح کرد: اخبار را بالاخره از رسانه هایی که به آن ها اطمینان دارم، می بینم. همچنین اگر خبری را ببینم که توسط خبرگزاری صبا منتشر شده است طبیعتا به آن اعتماد خواهم کرد.
عکس خبر از مهسا اهرابی فرد است.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است