دغدغه‌های زیست‌محیطی یک زوج جوان مستند شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، محسن سخا کارگردان مستند «رؤیایی در مه» با نام قبلی «کارواش» که در شبکه مستند تولیدشده است، درباره این مستند گفت: این فیلم 52 دقیقه‌ای درباره یک زوج جوان مریوانی است که در کارواش خود از حیوانات زخمی حمایت و تیمارداری کرده و پس از بهبود آن‌ها رها می‌کنند.

وی درباره انگیزه ساخت این فیلم مستند توضیح داد: علاقه‌مند به محیط‌ زیست هستم و فیلم‌های قبلی‌ام نیز درباره زوجی است که در محیط‌ زیست کار می‌کردند و این فیلم نیز همان فضا را دارد.

این مستندساز درباره چگونگی طرح ایده ساخت این مستند و تعامل با شبکه مستند تشریح کرد: وقتی طرح این مستند را با مدیریت تولید شبکه مستند مطرح کردم، استقبال کردند. چون فیلم قبلی‌ام در همین راستا بود و نمونه کاری در زمینه محیط‌ زیست از من دیده بودند، بنابراین روند تولید از طرف شبکه خیلی سریع انجام شد و به‌ سرعت به مرحله تحقیق و فیلم‌برداری رسیدیم.

سخا با اشاره به مدت‌ زمان ساخت «رؤیایی در مه» بیان کرد: زمان فیلم‌برداری، تحقیق و تدوین یک سال طول کشید و به تفکیک فیلم‌برداری ما پنج ماه و بقیه مراحل نیز مربوط به تدوین و صداگذاری بود که در حال حاضر در این مرحله قرار داریم.

این مستندساز درباره لوکیشن های این مستند نیز اظهار کرد: ما با این زوج جوان در بخش‌های مختلف شهر مریوان که قرار بود حیوانی را تیمار کنند، همراه می‌شدیم و لوکیشن خاصی نداشتیم.

سخا در پایان درباره انتخاب موسیقی این فیلم  توضیح داد: ما از موسیقی خطه مریوان استفاده کردیم تا بتوانیم با شنونده ارتباط خوبی برقرار کنیم.

عوامل مستند «رؤیایی در مه» عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و صدابردار: محسن سخا، دستیار کارگردان: پویه نعیمی، نور، تصویر و تدوین: علیرضا بهبهانی، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: کیوان غلام ویسی، مشاور محلی: محمد غلام ویسی، عکاس: مائده فلاح.