چکناواریان از ایران به جایزه ویژه کمیسیون «کتاب‌ها برای صلح» معرفی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۳

چکناواریان از ایران به جایزه ویژه کمیسیون «کتاب‌ها برای صلح» معرفی شد

لوریس چکناواریان به عنوان نامزد ایران برای دریافت جایزه ویژه سال 2020 کتاب ها برای صلح معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» این رویداد به دلیل فعالیت هایش در راستای گسترش فرهنگ صلح، موفق به کسب جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ کمیسیون «کتاب ها برای صلح» شده بود.

این جشنواره لوریس چکناواریان را که سال گذشته یکی از نشان های عالی هنر برای صلح این جشنواره را دریافت کرده بود، از سوی ایران برای دریافت جایزه ویژه کتاب ها برای صلح سال ۲۰۲۰ به کمیسیون بین المللی این جایزه معرفی کرد.

کمیسیون کتاب ها برای صلح که جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ خود را به این جشنواره اهدا کرده، مسئولیت معرفی کاندیدای ایران برای دریافت این جایزه را به این جشنواره واگذار کرده است و بر همین اساس دبیرخانه جشنواره بین المللی هنر برای صلح با بررسی سوابق فعالیت های بین المللی هنرمندان ایرانی و در نظر گرفتن تمام فعالیت ها و با ادای احترام به همه هنرمندان بین المللی ایران، لوریس چکناواریان را که از مفاخر موسیقی ایران و جهان به شمار می رود و در سال ۲۰۱۴ دو کنسرت را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله بم در فرانسه و همچنین در سال های اخیر کنسرت هایی را در ایران و امریکا برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان محک رهبری کرده است، شایسته دریافت این جایزه تشخیص داد و براین اساس طی نامه ای رسمی این هنرمند ایرانی ارمنی را به کمیسیون بین المللی کتاب ها برای صلح معرفی کرد.

دبیرخانه جشنواره بین المللی هنر برای صلح این را شروعی برای معرفی هنرمندان ایرانی به این کمیسیون بین المللی و سایر سازمان های جهانی که در زمینه صلح فعالیت می کنند می داند و امیدوار است جایزه ویژه سال ۲۰۲۰ این کمیسیون به این هنرمند پیشکسوت اهدا شود و نام ایشان در میان سفیران صلح سازمان جهانی یونسکو قرار گیرد.

کمیسیون کتاب ها برای صلح که از مهمترین سازمان های همکار سازمان جهانی یونسکو محسوب می شود و مقر آن در رم ایتالیا واقع است، از چندین سازمان غیر دولتی از کشورهای مختلف تشکیل شده است که با سازمان یونسکو همکاری می کنند و از سال ۲۰۱۷ اقدام به اهدای جایزه ای به نام The Books for Peace Award کرده است.

این جایزه به یاد خاویر والدز روزنامه نگار مشهور مکزیکی که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مکزیک به قتل رسید، هر سال به افراد و گروه‌هایی که در زمینه گسترش فرهنگ صلح، فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه فعالیت می کنند اهدا می شود.

جشنواره بین المللی هنر برای صلح، جشنواره ای فرهنگی و هنری است که در رشته های عکاسی، نقاشی، مجسمه، ویدئو، فیلم کوتاه، موسیقی و تئاتر هر سال همزمان با روز جهانی صلح و در راستای گسترش فرهنگ صلح در ایران برگزار می گردد و هفتمین دوره آن شهریور و مهرماه سال گذشته به صورت بین المللی برگزار شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000