زن خوش‌شانس ایتالیایی صاحب تابلوی پیکاسو شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
با پرداخت تنها ۱۰۰ یورو؛

زن خوش‌شانس ایتالیایی صاحب تابلوی پیکاسو شد

کلودیا بورگونیو زن ۵۸ ساله ایتالیایی در جریان یک قرعه کشی خیریه در پاریس با پرداخت ۱۰۰ یورو برنده یکی از تابلوهای پیکاسو شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از یورونیوز، یک شهروند ایتالیایی روز چهارشنبه ۲۰ می در جریان یک قرعه کشی خیریه در پاریس با پرداخت تنها ۱۰۰ یورو برنده یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو نقاش مشهور اسپانیایی شد.

ارزش این تابلو که در سال ۱۹۲۱ کشیده شده یک میلیون یورو تخمین زده شده است. یک موسسه خیریه با فروش بلیت های ۱۰۰ یورویی اعلام کرده بود که این تابلو را در جریان یک قرعه کشی در اختیار یکی از خریداران بلیت قرار خواهد داد.

یک مجموعه دار آثار پابلو پیکاسو این تابلو را برای فروش به این موسسه خیریه سپرده بود.

در مجموع بیش از ۵۱ هزار بلیت ۱۰۰ یورویی برای شرکت در قرعه کشی به فروش رسید. به این ترتیب برگزارکنندگان این قرعه کشی بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار یورو جمع آوری کردند. آنها ۹۰۰ هزار یورو از این رقم را به صاحب اولیه تابلو پرداخت خواهند کرد. از رقم باقی مانده برای کمک به عملیات آب رسانی به روستاهای ماداگاسکار و کامرون استفاده خواهد شد.

کلودیا بورگونیو زن ۵۸ ساله از شمال غرب ایتالیا از این پس صاحب این تابلوی پابلو پیکاسو خواهد بود. لورنزو ناسو، پسر این زن چند ماه پیش بلیت ۱۰۰ یورویی شرکت در این قرعه کشی را به عنوان هدیه کریسمس برای مادرش خریداری کرده بود.

قرعه کشی روز چهارشنبه که پیش از این به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به تعویق افتاده بود به صورت الکترونیک در بنگاه حراج کریستیز در پاریس انجام شد.

این تابلو یکی از ۳۰۰ اثر هنری پابلو پیکاسو بود که دیوید نهمات، میلیاردر لبنانی خریداری در اختیار دارد. مجموعه تابلوهایی که این میلیاردر ۷۳ ساله از پابلو پیکاسو جمع آوری کرده او را به بزرگترین مجموعه دار آثار این نقاش اسپانیایی تبدیل کرده است.

شرکت کنندگان از بیش از ۱۰۰ کشور جهان بلیت های قرعه کشی روز چهارشنبه را خریداری کرده بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است