ارائه آثار ۲۲۸ هنرمند در نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند»/ جوانگرایی در بیست و هفتمین دوره | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰

ارائه آثار ۲۲۸ هنرمند در نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند»/ جوانگرایی در بیست و هفتمین دوره

بیست و هفتمین نمایشگاه سالانه «صد اثر، صد هنرمند» با آثاری از 228 هنرمند، عصر جمعه 11 مرداد در گالری گلستان آغاز به کار می کند.

به گزارش صبا، بیست و هفتمین نمایشگاه سالانه گالری گلستان با عنوان «صد اثر، صد هنرمند»، عصر جمعه یازدهم مرداد در گالری گلستان گشایش خواهد یافت.

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد سالانه تابستانی، این دوره از نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» را جوانانه ترین دوره خواند و گفت: سهم هنرمندان مقیم شهرستان در این دوره بیش از همیشه است.

گلستان با اشاره به ارائه آثار هنرمندان جوان در این رویداد بیان کرد: در این دوره ترجیح دادم که اولویت، آثار کیفی نسل جوان باشد و از پیشکسوتان و هنرمندان شناخته شده کمتر کار پذیرفتم.

وی یادآور شد: بیست و هفتمین «صد اثر، صد هنرمند» با ارائه آثار ۲۲۸ هنرمند افتتاح خواهد شد و این در حالی است که به دلیل وسواس و سختگیری زیادی که به خرج دادم، حدود صد اثر به نمایشگاه راه نیافتند و بنابراین کیفیت این نمایشگاه خیلی بالاتر از نمایشگاه های قبلی است.

مدیر گالری گلستان همچنین تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی، ترجیح دادم آثاری که قیمت های بالا دارند در این دوره نباشند اما از آنجا که یکی از شعارهای «صد اثر، صد هنرمند»، نمایش آثار جوانان کنار پیشکسوتان و بزرگان هنر است و خود این رویکرد نوعی تشویق جوانان و زمینه بیشتر دیده شدن آثار آنها را فراهم می کند، بنابراین آثار شماری از بزرگان که از سوی مجموعه داران پیشنهاد شده است، پذیرفته ایم که کارهایی از استادانی شامل پرویز کلانتری، محمدابراهیم جعفری، غلامحسین نامی و … از این جمله اند.

لیلی گلستان با ذکر این نکته که این روزها کیفیت آثار جوانان بسیار جالب توجه و چشمگیر است، اظهار کرد: آثار جوانانی که در شهرستان ها زندگی می کنند، حیرت انگیز است و به همین دلیل ترجیح دادم این نسل با این استعداد شگرف، بیشتر در رویداد «صد اثر، صد هنرمند» دیده شوند.

گلستان در پایان گفت: در میان هنرمندان جوان هنرهای تجسمی به شکل عجیبی شمار دختران هنرمند بسیار زیاد است که این آمار خیره کننده خود را در«صد اثر، صد هنرمند» دوره بیست و هفتم نشان خواهد داد.

بیست و هفتمین رویداد «صد اثر، صد هنرمند» عصر جمعه یازدهم مرداد در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ کار خود را آغاز می کند و تا سی ام مردادماه دایر خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است