آغاز به کار جشنواره ملی موسیقی جوان با اجرای دف نوازان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

آغاز به کار جشنواره ملی موسیقی جوان با اجرای دف نوازان

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از روز شنبه 5 مردادماه با هنرنمایی دف نوازان بخش موسیقی نواحی آغاز به کار کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی موسیقی جوان، روز شنبه ۵ مرداد ماه از ساعت ۹ صبح در سه رده سنی «الف»، «ب» و «ج» با هم به رقابت پرداختند.

هیات داوران متشکل از سید عطاالله سلامیه، عبدالرحمن غوثی، منصور مرادی و سید عطاالدین یاسینی اجراهای این روز را بررسی و ارزیابی کردند.

اجراهای بخش دف مقامی با گروه سنی«الف» آغاز شد. محمد بنگین پور، کاوان زندسلیمی، سید کیارش سلجوقی، افرا اصلان حسینی، تایماز محسنی، وحیده نقیبی، بهار دهستانی، کاویان حاجی رستمی و آمیار میرز انیا شرکت کننده های گروه سنی «الف» بودند که به اجرا پرداختند.

بعد از آن، نوبت به اجرای گروه سنی «ب» رسید و پویا رحمنی اولین دف نوازی بود که اجرا کرد. بعد از او محمد مرادی، سیران ادیب فر، متین رحمنی، سپهر وزیری و مهتا رسولی شرکت کننده های دیگری بودند که روی صحنه حاضر شدند.

بخش انتهایی نیز مربوط به گروه سنی «ج» بود. در این قسمت شش شرکت کننده یک به یک روی صحنه آمدند و مقابل داوران هنرشان را ارایه کردند. آرمین حسن نژاد، نسرین برهانی، منا ملایی، شادله رحیمی، صهیب خسروی و نسرین اسدی افراد راه یافته به مرحله نهایی بودند.

رقابت بین شرکت‌کننده‌ها بسیار نزدیک بود

در پایان اجراهای روز نخست، سید عطاالله سلامیه از داوران بخش موسیقی نواحی در بخش دف مقامی، درباره اجراهای این دوره از جشنواره گفت: مسلما هر دوره‌ای که این جشنواره برگزار می‌شود، کیفیت آن هم بالاتر می‌رود و شرکت‌کننده‌ها قوی‌تر ظاهر می‌شوند. رقابت بین شرکت‌کننده‌ها بسیار نزدیک بود و به طبع داوری نیز بسیار دشوار خواهد شد. بنده مطمئن هستم که در سال‌های آینده جوانان بیشتری در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی در پایان درباره نقاط ضعف و قوت شرکت‌کننده‌ها نیز بیان کرد: ما در آینده می‌خواهیم درباره اصالت، قداست و جایگاه و مقام دف گفتگوهایی را انجام دهیم.

اجراهای این دوره بسیار باکیفیت بود

عبدالرحمن غوثی دیگر داور بخش موسیقی نواحی در بخش دف مقامی نیز درباره اجراهای این دوره از جشنواره و همچنین کیفیت جشنواره امسال عنوان کرد: در ابتدا از تمام دست اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم. اجراهای این دوره بسیار باکیفیت بود و هنرمندان زیادی از این دوره از جشنواره استقبال کردند و بنده هم به عنوان یکی از اعضای هیات داوران از اجراها راضی بودم و انتظار دارم که این جشنواره تداوم داشته باشد و هنرمندان نیز از این جشنواره استقبال کنند. هرسال نسبت به سال‌های گذشته اجراهای بهتری را شاهد هستیم و هنرمندان خوب و توانایی در این جشنواره شرکت می‌کنند. در کل از این دوره از جشنواره و اجراها راضی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه کیفیت اجراها خوب بود که نمی‌توان از آن‌ها ایرادی گرفت اما هنرمندانی که به تازگی کار خودشان را شروع کرده‌اند، باید تمرین بیشتری داشته باشند که در سال‌های آینده بهتر و قوی‌تر در این جشنواره ظاهر شوند.

اجراها بسیار عالی بود

منصور مرادی دیگر عضو هیات داوران در بخش موسیقی نواحی قسمت دف مقامی، درباره اجراها و کیفیت جشنواره گفت: در ابتدا از تمام عزیزانی که در برگزاری جشنواره زحمت کشیدند، صمیمانه تشکر می‌کنم. این جشنواره سطح بالایی داشت و امسال اجراهای هنرمندان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر بود و در کل کیفیت اجراها بسیار عالی بود.

وی در پایان افزود: جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بزرگ و یک افتخار برای ملت ایران است و بسیاری از هنرمندان کشور را می شناسم که برای اجرای جشنواره جوان لحظه شماری می‌کنند و از همین جا دست عزیزانی را که در این راستا تلاش می‌کنند به ویژه دبیر جشنواره هومان اسعدی را می‌بوسم.

سیزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت استادان موسیقی کشور از سوی انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران درحال برگزاری است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000