صداوسیما فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ را سریع آزاد کند/ نفع مردم درمیان است

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به مناقشه ایجاد شده بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان صدا و سیما بر سر آزادسازی فرکانس باند  ۷۰۰ و ۸۰۰  از سوی صدا و سیما که منجر به افزایش سرعت و کیفیت اینترنت تلفن همراه مردم می‌شود، اظهار کرد: مجلس هر ساله در آستانه قانون بودجه به این مهم می‌پردازد ولی متأسفانه حکم مجلس برای آزادسازی این فرکانس‌ها از جانب صدا و سیما در صحن مجلس رأی نیاورد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر ضرورت دارد وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما درباره این فرکانس‌ها به توافقی به نفع مردم برسند تا بتوانیم از گسترش پهنای آن استفاده کنیم.

سبحانی‌فر یادآور شد: توزیع و اختیار فرکانس‎ها طبق قانون از وظایف وزارت ارتباطات است لذا اگر در گذشته به هر دلیلی فرکانسی در اختیار صدا و سیما قرار گرفته، امروز در شرایط تعطیلی‌های ناشی از کرونا که نیاز به پهنای باند بیشتری در کشور وجود دارد، این فرکانس‌ها باید به وزارت ارتباطات بازگردد.

وی با بیان اینکه این فرکانس‌‎ها زمانی مورد استفاده صدا و سیما قرار می‌گرفت که این سازمان از سیستم آنالوگ استفاده می‌کرد، اضافه کرد: اما امروز سیستم مورد استفاده در صدا و سیما دیجیتال است بنابراین در شرایطی که نیاز به فرکانس باند  ۷۰۰ و ۸۰۰ ندارد، باید برای توسعه پهنای باند کشور که یک مساله ملی است، آن‌ها را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در این باره نشستی برای توافق بین طرفین برگزار و صدا و سیما علت واگذار نکردن این فرکانس‌های بلااستفاده را تشریح کند.

انتهای پیام/