آبروی هنرمندان را فدای چه می‌کنید؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
یادداشتی به قلم مجتبی امینی؛

آبروی هنرمندان را فدای چه می‌کنید؟

یک تهیه کننده سینما و تلویزیون در یادداشتی نسبت به نحوه واگذاری بسته معیشتی به اعضای صنوف اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مجتبی امینی تهیه کننده سینما و تلویزیون در یادداشتی نسبت به نحوه واگذاری بسته معیشتی به اعضای صنوف خانه سینما اعتراض کرد.

متن یادداشت بدین شرح است:

«مشکلات بدنه و صنوف مختلف سینمایی به نسبت مدیران همانند یک بیماری کهنه و درمان نشده است که در اکثر اوقات با نسخه‌های ناکارآمد و گاهی ماورایی مسئولان برای اعضا، به جای رفع مشکلات قبلی، مشکلی جدید دیگر به آن ها اضافه می‌کند. رفتارهای اشتباه مدیران خانه سینما به خصوص طی سال‌های اخیر همواره با انتقادات تند هنرمندان و مسئولان صنوف سینمایی روبرو بوده اما به دلیل بی توجهی مدیران سینمایی، این نهاد هیچ گاه رویه اصلاحی به خود نگرفته است. افرادی که نیازمند بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تامین امنیت شغلی، برطرف کردن مشکل بیکاری و… هستند امروزه حتی در تامین برخی مخارج خود هم با مشکلاتی رو به رو شده است.

به تازگی اقدام جدیدی از سوی خانه سینما انجام شده و آن هم راه اندازی بانک اطلاعات اعضای خانه سینما برای ساماندهی کمک های معیشتی و رفاهی به این افراد است.

در این سامانه کوچکترین اطلاعات افراد باید ثبت شود در صورتی که ممکن است افراد راضی به افشای ریزترین و شخصی ترین جزییات زندگی خود نباشند. همچنین مشخص نیست این اطلاعات زیر نظر چه افرادی و چگونه بررسی می‌شود. فقط اعلام شده برای تشخیص نیاز یا عدم نیاز افراد به بسته های حمایتی راه اندازی شده است! این اقدام هم با واکنش های مختلفی از سوی صنوف روبه رو شد که خواستار شفاف سازی خانه سینما از این سامانه اطلاعات اعضا شدند که برخی آن را فشار جدید به صنوف مختلف سینما می‌دانند.

عملکرد هیات مدیره خانه سینما طی سال های اخیر همواره محل نقد اهالی سینما بوده به نحوی که بسیاری این دوران را بدترین ایام برای صنوف سینمایی دانسته و بعضی خواهان تعطیلی و استعفای اعضای خانه سینما هم شده اند! مسئولان هیات مدیره خانه سینما هر کاری را که دوست دارند انجام می دهند. حال باید دید در شرایط کنونی پاسخ خانه سینما به این سوالات چیست ؟ با کدام مجوز از دستگاه ها و نهاد های مرتبط به جمع آوری اطلاعات شخصی هنرمندان اقدام کرده اند؟»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است