رسالت «طلوع» پرداختن به کسب و کارهای نوپاست/ دلیل خداحافظی با «چرخ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۲
محمدرضا مقدسیان به صبا گفت:

رسالت «طلوع» پرداختن به کسب و کارهای نوپاست/ دلیل خداحافظی با «چرخ»

محمدرضا مقدسیان مجری برنامه صبحگاهی «طلوع» می گوید پرداختن به کسب و کارهای نوپا و حمایت از آنها از رسالت های اصلی این برنامه است.
محمدرضا مقدسیان مجری، منتقد و روزنامه نگار در گفتگو با خبرنگار صبا درباره اینکه چرا اجرای سری جدید برنامه «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی شبکه چهار سیما را برعهده ندارد، بیان کرد: سال ۹۷ که پیشنهاد اجرای مجله علمی و فرهنگی «چرخ» به من داده شد شاید حضور من به عنوان یک چهره سینمایی در برنامه علمی خیلی معنایی نداشت اما به واسطه تحصیلات دانشگاه و قرابت با تحصیلات آکادمیک احساس کردم که اجرای این برنامه، چالشی برای من است و آن را پذیرفتم.
وی ادامه داد: تیم همکاران و گروه تهیه و تولید «چرخ» انگیزه اصلی من برای پذیرفتن اجرای این برنامه بود و بازخورد خوبی نیز از این برنامه گرفتم و آموخته هایم از سینما را در تلفیق با علم در «چرخ» ارایه دادم. این تلفیق باعث می شد زهر مباحث علمی که گاه سخت، بی روح، کسل کننده و پیچیده است گرفته شود و مخاطب با همدلی بیشتر همراه باشد. یک سالی که برنامه «چرخ» یک روز در هفته روی آنتن می رفت، حضور داشتم اما در سری جدید که بنا شد سه روز در هفته پخش شود به دلیل تعهدات کاری دیگری که داشتم نتوانستم گروه را همراهی کنم و برنامه را واگذار کردم.
مجری «با همستان سینما» درباره اجرای برنامه «طلوع» که روزهای شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده از شبکه چهارسیما روی آنتن می رود نیز عنوان کرد: با پشتوانه اجرا در «چرخ» و چالش اجرا در برنامه های علمی که برای من جذاب بود، ترغیب می شدم مطالعه خود را افزایش دهم و تحقیق کنم و به همین منظور اجرای برنامه «طلوع» را پذیرفتم.
مقدسیان درباره ویژگی های «طلوع» که یک مجله صبحگاهی علمی و فرهنگی است، توضیح داد: پرداختن به همه رخدادهای حوزه علم و فناوری رویکرد مهم برنامه است. بعضی اخبار و موضوعات را در بخش گفتگو و تحلیل بیشتر به آنها می پردازیم تا آسیب شناسی و تحلیل جدی تری روی آن داشته باشیم و از طرفی مباحث فناورانه به زبان ساده و به شکل جذاب به مخاطب معرفی می کنیم.
وی افزود: جلوه های ویژه، تکنیک های جدید و فناوری های سینما تا مباحث سنگین و جدی تر مانند فیزیک، انرژی اتمی، نجوم، صنایع دفاعی و هر آنچه که علم و فناوری در آن دخیل است، از مباحثی است که در «طلوع» به آن پرداخته می شود.
مجری «طلوع» معتقد است پرداختن به کسب و کارهای نوپا و حمایت از آنها از رسالت های اصلی برنامه است. همچنین با ارایه اطلاعات فنی، علمی و دست آورد های جدید به مخاطبان آن ها را ترغیب می کند که استارت آپ های خود را راه بیاندازند. وجود استارت آپ های مدرن در کشور به واسطه ایده های نو و برمبنای فناوری و علم باعث می شود جامعه از شکل سنتی و کلاسیک قدیم فاصله گرفته و به سمت دنیای مدرن حرکت کند.
وی درباره بخش های مختلف برنامه توضیح داد: یکی از بخش مهمی برنامه بررسی رخدادهای ۲۴ ساعت گذشته است که در این بخش هم به مطبوعات در حوزه علم و فناوری و هم به اخبار و اطلاعات منتشر شده در فضای داخل و خارج از کشور می پردازیم و سعی می کنیم علاوه بر اعلام خبر تحلیل کوتاهی نیز روی آنها داشته باشیم. در بخش دیگر برنامه که در قالب گفتگو است با حضور مهمان های متخصص گفتگوی چالشی و انتقادی در زمینه موضوعات برنامه داریم.
مقدسیان درباره مهمانان برنامه مطرح کرد: مسئولان صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا کسانی که در وزارت ارتباطات طرح نوآفرین راه اندازی و یا بر کسب و کار نوپا فعال هستند، از مهمانان برنامه هستند. هم چنین کارشناسانی در برنامه حاضر می شوند که به معرفی دست آوردهای روز دنیا می پردازند.
وی در پایان با بیان اینکه حضور مهمانان در برنامه باعث می شود تمهیدات جدیدی برای رونق اینگونه فعالیت ها در نظر گرفته شود، مطرح کرد: در این برنامه فضایی فراهم شده است که بین مدیران، فعالان حوزه علم و فناوری و استادان دانشگاه گفتگو چند وجهی رقم بخورد و فعالان این حوزه بتوانند انتقادات و درخواست های خود را با مدیران و مسئولان در میان بگذارند تا مخاطبان بتوانند بهره ببرند و تصمیمات جدی تری بگیرند.
برنامه «طلوع» محصول گروه دانش شبکه چهارسیما به تهیه کنندگی علی خسروی، سردبیری حسین خسروی و اجرای محمدرضا مقدسیان روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ صبح به مدت یک ساعت به صورت زنده روی آنتن می رود.
سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است