انتشار رمان علمی تخیلی «پلیس حافظه» از نویسنده ریاضیدان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳

انتشار رمان علمی تخیلی «پلیس حافظه» از نویسنده ریاضیدان

رمان «پلیس حافظه» نوشته یوکواوگاوا با ترجمه کیهان بهمنی از سوی نشر آموت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، رمان «پلیس حافظه» نوشته یوکو اوگاوا با ترجمه‌ کیهان بهمنی از سوی نشر آموت در ۳۴۴ صفحه و با قیمت ۵۱۰۰۰ تومان منتشر شد.

«پلیس حافظه» رمانی علمی تخیلی است که تحث تاثیر رمان ۱۹۸۴ نوشته شده است. مجله‌ «تایم» در مقاله‌ای در تابستان ۲۰۱۹ پلیس حافظه را یکی از بهترین کتاب‌های فصل نامید و در ادامه نوشت: «رمان افسانه‌ای اوگاوا به شدت یادآور تم ۱۹۸۴ جورج اورول و فارنهایت۴۵۱ ری بردبری و صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز است اما با این حال صدا و قدرت خاص خود را دارد.»

نویسنده در رمان «پلیس حافظه» سراغ داستانی الهام گرفته از رمان «دفتر خاطرات» آن فرانک رفته است. روابط بینامتنی میان آثار اوگاوا سبب شده است رگه‌هایی از درون‌مایه رمان‌های «خدمتکار و پروفسور» و «هتل آیریس» در این رمان نیز مشاهده شود.

یوکو اوگاوا ریاضیدان و نویسنده‌ ژاپنی، تاکنون بیش از چهل اثر داستانی و غیرداستانی خلق کرده است که اغلب آثارش در چارچوب ادبیات روانشناختی قرار می‌گیرند. وی تاکنون برنده‌ چندین جایزه از جمله جایزه‌ «اکوتا گاوا» (۱۹۹۰) و جایزه‌ شرلی جکسن (۲۰۰۸) شده است.

منتقدان، اوگاوا را نویسنده‌ای می‌دانند که در آثارش به شدت تحت تاثیر داستان‌گویی هاروکی موراکامی است اما از سوی دیگر برخی از منتقدان در آثار او عناصر بورخسی را نیز یافته‌اند.

کیهان بهمنی متولد ۱۳۵۰، مترجم و استاد دانشگاه است. از وی ترجمه‌ کتاب‌های «خدمتکار و پروفسور»، «انتقام»، «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد»، «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت»، «پیرزن دوباره شانس می آورد»، «من از گردنم بدم میاد» و «کشتن عمه خانم» در نشر آموت منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است