اگر کرونا نبود کار مرمت موزه تمام شده بود/ حفاظت از آثار در گنجینه موقت به دو شیوه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با صبا:

اگر کرونا نبود کار مرمت موزه تمام شده بود/ حفاظت از آثار در گنجینه موقت به دو شیوه

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با تاکید بر حفاظت از آثار این موزه در گنجینه موقت به دو شیوه الکترونیک و فردی، بازسازی موزه را در مرحله نهایی ذکر کرد.

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا گفت: کارگاه بازسازی و مرمت موزه هنرهای معاصر تهران از آخرین کارگاه های تعطیل شده و از نخستین کارگاه های بازگشایی شده در دوران شیوع ویروس کرونا بود و پیشرفت کارها با توجه به شرایطی که وجود دارد راضی کننده است.

وی با اشاره به دشوارهایی که در مسیر مرمت موزه وجود دارد، بیان کرد: در شرایط کنونی با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی هایی که وجود دارد، تهیه برخی متریال های مورد نیاز برای کار مرمت از مراکز خرید و بازارها با دشواری همراه است که در سرعت پیشرفت کار مرمت تاثیرگذار است اما در مجموع با توجه به همه این شرایطی که هست، روند کار قابل قبول است.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره اتمام کار گنجینه و بازگرداندن آثار به این مخزن اظهار کرد: بازسازی گنجینه موزه در مرحله نهایی است و بیش از ۹۰ درصد کار مرمتِ بخش گنجینه انجام شده و فقط کارهای ریزه کاری آن باقی مانده است.

وی تاکید کرد: اگر این شرایط کنونی یعنی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن نبود، تاکنون کار مرمت و بازسازی موزه به اتمام رسیده بود.

آقایی با اشاره به محل نگهداری آثار در گنجینه موقت موزه تاکید کرد: تا زمانی که کار گنجینه موزه به پایان نرسد و آثار به آن منتقل نشود، کار روی بخش گنجینه موقت و گالری های موزه را نمی توان شروع کرد و در این بخش در حال حاضر کار مرمت متوقف است، چراکه اصالت کارها با حفاظت درست از آثار است و اجازه کار در شرایط غیراستاندارد را نخواهیم داد.

وی درباره حفاظت از آثار در گنجینه موقت توضیح داد: این آثار علاوه بر این که با استفاده از دستگاه های الکترونیک به لحاظ دما، رطوبت و … تحت کنترل است، هر روز همه آثار به صورت فردی نیز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در پایان درباره میزان انجام کارها در همه بخش ها و زمان نهایی بازگشایی این موزه گفت: کار مرمت و بازسازی در همه بخش های موزه به طول کلی حدود ۸۶ درصد انجام شده و کار چندانی از این پروژه باقی نمانده بنابراین ممکن است که زودتر از اواخر تابستان نیز آماده بازگشایی موزه باشیم اما به هر حال با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی که وجود دارد، امیدوار هستیم که بتوانیم تا پایان تابستان موزه را بازگشایی کنیم.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است