فراخوان هفتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲

فراخوان هفتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج منتشر شد

با انتشار فراخوان هفتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه «نارنج» از پوستر این دوسالانه نیز با حضور مسئولان رونمایی منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه رسمی دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج، همزمان با انتشار فراخوان هفتمین دوسالانه داستان کوتاه «نارنج» از پوستر این دوسالانه نیز طی مراسمی با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و مسئولان شهر جهرم شامل، رضایی نماینده جهرم و رییس کمسیون عمران،شفیعیان سرپرست فرمانداری ویژه جهرم، حسن خوش‌نیت و محسن نعمت‌اللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و دیگر مسئولان شهرستان رونمایی شده و این دوسالانه کار خود را آغاز کرد.

محمد بادپر دبیر این دوسالانه با بیان این که مهمترین ویژگی دوسالانه‌ «نارنج» مستقل بودن و سلامت برگزاری آن است، گفت: خوشبختانه نگاه کاملا حرفه‌ای به این دوسالانه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با همکاری همه‌ علاقه‌مندان آن را با بهترین کیفیت برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دوسالانه از سال ۱۳۸۶ تاکنون در حال برگزاری است، افزود: این دوره نیز مانند دوره‎های قبل، «کارگاه داستان باران»، «انجمن اهل قلم شهرستان جهرم» و موسسه‌ فرهنگی هنری نارنج با همکاری «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس» و «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم» و مجموعه‌ مدیریتی شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

بادپر یادآور شد: موضوع جشنواره نارنج آزاد است و هر شخص در سراسر دنیا می‌تواند تا آخر شهریورماه دو اثر که حداکثر ۴۰۰۰ کلمه باشد از طریق ایمیل جشنواره به نشانی dastannaranj@gmail.com و یا از قسمت ارسال اثر سایت رسمی جشنواره به آدرس www.dastannaranj.ir ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه متن کامل فراخوان در سایت جشنواره موجود است، تأکید کرد: علاقه‌مندان لازم است ابتدا متن فراخوان را به دقت مطالعه و سپس نسبت به ارسال اثر اقدام کنند و همچنین همه‌ فارسی‌زبانان دنیا می‌توانند در این دوسالانه شرکت کنند.

دبیر این دوسالانه در ادامه اظهار کرد: این دوسالانه که اختتامیه‌ آن در آذرماه برگزار می‌شود با استقبال بسیار خوب از سوی نویسندگان فارسی زبان رو به رو بوده است به طوری‌ که در ششمین دوره‌ این دوسالانه که اختتامیه آن در ۳۰ آذر ۹۶ برگزار شد، بالغ بر ۱۴۰۰ اثر توسط دبیرخانه‌ این جایزه ادبی دریافت شد.

داوری ۶ دوره‌ گذشته این جایزه ادبی را چهره‌های شناخته شده ادبیات داستانی ایران از جمله ابوتراب خسروی، محمد کشاورز، احمد اکبر‌پور، حسن محمودی، احمد آرام، عباس عبدی، بها‌الدین مرشدی، ندا کاووسی‌فر، غلامحسین دهقان، بابک طیبی، محمد حسینی و فرشته احمدی انجام داده‌اند.

در شرایط ارسال آثار برای این فراخوان آمده است:

ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺁﺛﺎﺭ:
– ﻣﻬﻠﺖ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ: سی و یک شهریورماه نود و هشت
ﺍﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
– ﻣﻮﺿﻮﻉ دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج: ﺁﺯﺍﺩ
– ﻫﺮ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺩﻭ ﺍﺛﺮ ﺑﻪ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﺍﺭﺳﺎﻝ کند.
– ﺣﺠﻢ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ چهار ﻫﺰﺍﺭ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
– ﺁﺛﺎﺭ ﺍﺭﺳﺎﻟﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ پیش‌تر ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩﺍﯼ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه ﯾﺎ ﺩﺭ ﮐﺘﺐ، ﻧﺸﺮﯾﺎﺕ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ.
– آثار می‌بایست با فونت B Nazanin، اندازه‌ی ۱۴ با ذکر مشخصات کامل و خلاصه‌ای از بیوگرافی نویسنده در فایلی جداگانه به نشانی dastannaranj@gmail.com و یا در قسمت ارسال اثر سایت رسمی جشنواره به آدرس www.dastannaranj.ir ارسال شود.
– ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺧﻮد، ﺭﻭﯼ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻓﺎﯾﻞ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪﺍﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ.
– داستان‌ها حتماً باید به صورت فایل word ارسال شوند.
– ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﻧﺠﻤﻦ، ﮔﺮﻭﻩ ﯾﺎ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﺗﺮ، ﻧﺎﻡ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ در فایل مشخصات ﺫﮐﺮ ﮐﻨﯿﺪ.
– ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ‌ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺍﺳﺖ.
– ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪﯼ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺍﺳﺖ.
– ﺑﻪ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺮﺗﺮ، ﺗﻨﺪﯾﺲ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻭ ﺟﺎﯾﺰﻩﯼ ﻧﻘﺪﯼ ﺍﻫﺪﺍﺀ ﻣﯽشود. ﺑﻪ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺗﻘﺪﯾﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﻟﻮﺡ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
– داوران اولیه و نهایی در روز اختتامیه معرفی خواهند شد.
– حضور برگزیدگان برای دریافت جایزه نقدی در روز اختتامیه الزامی است. «در موارد بسیار خاص معرفی نماینده کفایت می‌کند»
– آثارمنتخب درکتاب جشنواره چاپ خواهد شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است