تولید یک مجموعه نمایشی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، مجموعه رادیویی «بازگشت» را تولید کرد.

هانیه نجفی نویسنده مجموعه رادیویی«بازگشت» درباره نگارش این اثر گفت: مدتها پیش، ایده این نمایش در ذهنم شکل گرفته بود و بعد از آن که موضوع پرداختن به سالروز آزادسازی خرمشهر را در فراخوان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  دیدم، تصمیم گرفتم آن را بنویسم.

وی ادامه داد: کودکی من در دوران جنگ گذشته و جنگ تا حد زیادی بر زندگی و روحیه ام تأثیر گذاشته است. به همین دلیل حس می کنم بهتر است از زوایای مختلف به آن بپردازم چرا که جنگ قصه های زیادی دارد که بسیاری از این داستان ها هنوز نوشته نشده اند.

نویسنده مجموعه رادیویی«بازگشت» تاکید کرد: علاقه زیادی به گویش جنوبی دارم و البته راهنمایی های آقای پورحسن کارگردان نمایش هم به شناخت بیشتر من نسبت به  لهجه جنوبی کمک زیادی کرد.

محمد پورحسن کارگردان مجموعه رادیویی «بازگشت» درباره نحوه کارگردانی این نمایش نیز گفت: از آنجایی که داستان با آزادسازی خرمشهر آغاز می شود،کار را با شادی مردم و آواز خوانی جنوبی شروع کردیم.

وی که خود اصالت آبادانی دارد، افزود: در این نمایش بازیگرانی را انتخاب کردم که لهجه جنوبی را خوب می شناسند و البته این را هم بگویم  یک بازیگر می تواند فارسی حرف بزند اما لحن جنوبی درستی داشته باشد.

پورحسن عنوان کرد: سعی کرده ام نمایشی را تولید کنم که مورد توجه شنوندگان رادیو نمایش و آیندگان قرار گیرد.

در خلاصه داستان «بازگشت» آمده است: پس از آزادسازی خرمشهر، مردم این شهر از نقاط مختلف کشور به خانه هایشان بازمی گردند. آنها تصمیم دارند شهرشان را از نو بسازند. سمیه اما به دنبال گمشده ای است که تنها در خرمشهر می یابدش.

احمد گنجی، مهین نثری، فریبا متخصص، شهیندخت نجف زاده، نازنین مهیمنی، شیما جان قربان، رضا عمرانی، محمد رضاعلی، عباس توفیقی و ماندانا اصلانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

فرشاد آذرنیا تهیه کننده، نازنین حسن پور افکتور و جعفر جودتی صدابردار این نمایش رادیویی هستند.

این مجموعه نمایش رادیویی به سفارش رادیو تهران در شش قسمت توسط اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  تولید شده و پخش آن از سوم خرداد ماه ساعت 22:30 از رادیو تهران موج اف ام ردیف 94 آغاز می شود.

رادیو نمایش نیز این مجموعه را از چهارم خرداد ماه 1:30 روی موج اف ام ردیف صد و هفت و نیم پخش خواهد کرد.

انتهای پیام/