درگیری سازنده ماتریکس با ایلان ماسک و ایوانکا ترامپ/ لعنت به هر دوی شما! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
جواب توییتری واچوفسکی جلب توجه کرد؛

درگیری سازنده ماتریکس با ایلان ماسک و ایوانکا ترامپ/ لعنت به هر دوی شما!

استفاده ایلان ماسک از دیالوگ معروف فیلم ماتریکس برای ابراز عقیده سیاسی و تمایلات جمهوری‌خواهانه خود، واکنش تند لیلی واچوفسکی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، درگیری لفظی لیلی واچوفسکی، یکی از سازندگان فیلم «ماتریکس» با ایلان ماسک نابغه و میلیاردر دنیای فناوری و ایوانکا ترامپ دختر رییس‌جمهور آمریکا، در توییتر، توجه کاربران دنیای اینترنت را به خود جلب کرد.

یکشنبه صبح، برابر با ۱۷ می، ایلان ماسک رییس کمپانی‌‌های خودروسازی تسلا و فناوری‌های فضایی «SpaceX» جمله رمزگونه «قرص قرمز را بخور» و یک ایموجی گل رز قرمز را در توییتر خود منتشر کرد.

بسیاری از طرفداران سینما می‌دانند که جمله «قرص قرمز را بخور» اشاره‌ای به فیلم پرآوازه و علمی‌تخیلی «ماتریکس» ساخته خواهران واچوفسکی دارد. در این فیلم کاراکتر مورفیوس – با بازی لارنس فیشبرن – رو در روی قهرمان فیلم یعنی نئو – با نقش‌آفرینی کیانو ریوز – نشسته و او را از این راز آگاه می‌کند که در حال زندگی در یک شبیه‌سازی کامیپوتری یا ماتریکس است. او سپس پیشنهادی به نئو می‌دهد: «قرص آبی را بخور و به زندگی عادی خودت برگرد و همه چیز را فراموش کن و یا قرص قرمز را بخور و راجع به حقیقت این ماتریکس و زندگی تقلبی‌ات آگاه شو».

اما عبارت «قرص قرمز را بخور» در فرهنگ دنیای مجازی معنای دیگری نیز دارد و آن اشاره به باور سیاسی محافظه‌کاران و حزب جمهوری‌خواه آمریکا است. این جمله می‌تواند تغییر دیدگاه سیاسی یک فرد به سوی راست باشد و معمولا از آن در فروم‌های اینترنتی مرتبط با دونالد ترامپ و دیگر سیاستمداران جمهوری‌خواه آمریکا استفاده می‌شود.

این توییت ایلان ماسک باعث جلب توجهات و سرازیر شدن سیل نظرات حساسیت‌برانگیز در زیر آن شد و تا عصر یکشنبه در حدود ۱۹۰ هزار لایک دریافت کرد. ایوانکا، دختر دونالد ترامپ نیز با درج کامنتی در زیر این پست توییتری نوشت: «خورده شد».

این اما پایان ماجرا نبود و ساعتی بعد لیلی واچوفسکی با نثار ناسزایی با مضمون «لعنت به هر دوی شما» نارضایتی خود را از به کارگیری جمله معروف فیلمش در این پست توییتری نشان داد.

توییت جدید ایلان ماسک آخرین مورد از رفتارها و پست‌های عجیب او در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. او هفته گذشته با حمله به مسئولان شهر الامدا در کالیفرنیای آمریکا، آن‌ها را به خاطر تسهیل نکردن شرایط قرنطینه و کم نکردن محدودیت‌ها به شدت شماتت کرده و تهدید کرد که دفتر مرکزی ابرکمپانی تسلا را به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.

واچوفسکی هم‌اکنون در حال کار روی چهارمین قسمت از مجموعه «ماتریکس» با بازی کیانو ریوز و کری‌ان ماس است. این پروژه هم‌اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است اما تیم تولید این فیلم با اضافه کردن ۸ هفته اضافی به برنامه‌ریزی‌های خود امیدوارند کار را در ماه جولای آغاز کنند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است